HR-chefens guide til LinkedIn

D. af Charlotte Steentoft .

Flere og flere anvender nu LinkedIn til både rekruttering og employer branding, men det kan være en jungle at finde rundt i mulighederne – både de gratis og de betalte fornøjelser. I artiklen her, får du overblikket over hvilke muligheder, der ligger i LinkedIn ift. HR-arbejdet.

Læs mere

5 tips til den gode social media policy

D. af Charlotte Steentoft .

Vi møder fortsat mange virksomheder, som enten har behov for at opdatere deres eksisterende policy, eller som overvejer om en nedskrevet politik på området er den rette vej for dem. I artiklen her gennemgår vi en række af de overvejelser og behov, vi ofte støder på, samt lister gode indholdselementer til politikken.

Læs mere

LinkedIn rekrutteringstrends for 2016

D. af Lærke Cichosz .

LinkedIn har påtaget sig rollen som spåkone og forudsagt, hvilke trends, inden for rekruttering, der vil gøre sig gældende for 2016. Med deres rapport Global Recruiting Trends 2016 deler 4.000 fagfæller fra 40 forskellige lande ud om deres prioriteter, potentielle udfordringer og muligheder for det nye år.

Læs mere

De 10 populæreste artikler fra 2015

D. af Lærke Cichosz .

Vi skriver snart 2016 i kalenderen, men inden vi begiver os ud på det nye års eventyr, kaster vi et blik på året der gik. 2015 bød på mange spændende digitale foretagender, som vi har fulgt på tæt hold. Gik du glip af vores artikler? Så får du her et overblik over de 10 mest populære.

Læs mere

Hvad må man kræve af sine medarbejdere på LinkedIn?

D. af Charlotte Steentoft .

Medarbejdere og kollegaer bliver en fortsat vigtigere del af indsatsen på de sociale medier – og i særdeleshed på LinkedIn. Vi vil jo gerne have at alles profiler er opdateret, at de udstråler professionalisme samt har et godt billede. Men hvor meget kan vi egentlig kræve af vores medarbejdere?

Læs mere

Derfor bør dine medarbejdere bruge LinkedIn aktivt

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har hørt det før, og det er efterhånden også blevet vores mantra her hos Digital Works: Virksomhederne kan ikke længere klare sig uden kollegernes indsats på LinkedIn – vi har behov for at kollegerne spiller med ift. deling af indhold, employer branding samt til salg og relationspleje.

Læs mere

Nå aktive og passive jobsøgere på LinkedIn

D. af Charlotte Steentoft .

Mange firmaer har efterhånden fået øjnene op for værdien i at slå ledige stillinger op på LinkedIn – enten via egen Company Page eller via et købt jobopslag. Men hvad er forskellene egentlig på de to muligheder? Og hvordan sikres der synlighed over for både de aktive og de passive jobsøgere?

Læs mere