Rapport – Det digitale landskab

D. af Katrine Ansbøl .

ComScore præsenterede i marts 2013 en ny rapport, der kortlægger europæernes digitale adfærd, og giver et overblik over det digitale landskab i Europa. ComScore er en af de førende virksomheder, der lever af at måle alle os almindelige menneskers aktivitet og forbrug af digitale medier. Vi har gennemlæst rapporten om europæernes adfærd i den digitale verden,… Read more »

Læs mere

Foursquare anno 2013

D. af Charlotte Steentoft .

På årets SXSW konference i Austin, Texas hørte jeg Foursquare grundlæggeren Dennis Crowley tale om, hvordan han ser den lokationsbaserede tjeneste udvikle sig, og hvad vi egentlig kan bruge alle disse data til. For der er sket en del med tjenesten siden den blev lanceret på SXSW i 2009.

Læs mere

Er din online marketing klar til jul?

D. af Charlotte Steentoft .

Julen har været over os noget tid, i hvert fald hvis man tænker på tilbudsaviser og varer i supermarkederne. Men man skal også tænke julen ind i sin online marketing, særligt hvis man sælger varer – også selv om disse ikke sælges på nettet. Igen i år har Google lavet et særligt jule-site med fokus… Read more »

Læs mere

Wonderbra dekoder app

D. af Eva Kold .

Har du altid ønsket “x-ray vision”? Det kan du nu få med Wonderbra’s nye dekoder, hvor man kan se hvad modellen har på indenunder tøjet!

Læs mere

Facebook annoncering: Mobil vs. desktop

D. af Line Nymand Hansen .

Den 5. juni 2012 åbnede Facebook op for at annoncere specifikt på mobile enheder. Nu kan annoncører vise en fanside som en ”sponsored story” og dermed placere  annoncer direkte i brugernes nyhedsstrøm. Siden da har det ifølge AdParlor vist sig at give imponerende resultater for den mobile platform.

Læs mere

Mobile trends

D. af Line Nymand Hansen .

Det mobile marked vokser med en sådan fart, at det kan være svært at følge med i, hvordan man som virksomhed kan drage nytte af de stærke tendenser. Mobile er som bekendt allerede nu blevet en vigtig del af forbrugernes shoppingvaner, da mobilen bruges til informationssøgning omkring produkter, anbefalinger fra venner samt information om, hvor… Read more »

Læs mere

Betaling med mobilen

D. af Louise Sara Gregersen .

Du har måske betalt en togbillet eller to med mobilen allerede – det er nemt, og pengene bliver enten trukket via dit mobil-abonnement eller direkte fra din konto. 2012 kan blive det store gennembrudsår for mobile betalinger, men der er tilsyneladende allerede rift om, hvem der skal tilbyde servicen.

Læs mere

SoLoMo – Social, Location & Mobile

D. af Charlotte Steentoft .

Et af de helt store temaer ved årets SXSW konference var samspillet mellem sociale medier, lokationsbaserede tjenester og mobilen. Og selv om vi har talt om denne type tjenester længe allerede, var der dog et par emner, der blev ved med at gå igen.

Læs mere

Nyt fra Google – Schemer

D. af Charlotte Steentoft .

Vi er på SXSW konferencen i Austin, Texas hvor bl.a. Google har lavet deres egen mini-landsby. Her præsenterede de deres nye produkt Schemer – En ny tjeneste som lader brugerne oprette såkaldte “schemes”, som er ting man kan lave, alene eller sammen.

Læs mere

Boom i mobil-annoncering

D. af Louise Sara Gregersen .

Smartphones bliver flittigt brugt til at søge og browse på Internettet, så flittigt endda, at annoncørernes interesse i mobil-annoncering er steget langt hurtigere end tidligere forudset. I USA brugte annoncørerne i 2011 hele $1,45 milliarder, hvor de i 2010 ”kun” brugte $769,6 millioner. Det undrer vel ingen, at Googles andel bestod af over halvdelen.

Læs mere