Selftracking

D. af Katrine Ansbøl .

Du kan altid blive bedre, klogere, stærkere, hurtigere og dygtigere. Selftracking er et voksende fænomen i den moderne teknologiske verden. I denne artikel ser vi nærmere på fænomenet og de mange muligheder, der er for at optimere din hverdag. 

Læs mere

Rapport – Det digitale landskab

D. af Katrine Ansbøl .

ComScore præsenterede i marts 2013 en ny rapport, der kortlægger europæernes digitale adfærd, og giver et overblik over det digitale landskab i Europa. ComScore er en af de førende virksomheder, der lever af at måle alle os almindelige menneskers aktivitet og forbrug af digitale medier. Vi har gennemlæst rapporten om europæernes adfærd i den digitale verden,… Read more »

Læs mere

Foursquare anno 2013

D. af Charlotte Steentoft .

På årets SXSW konference i Austin, Texas hørte jeg Foursquare grundlæggeren Dennis Crowley tale om, hvordan han ser den lokationsbaserede tjeneste udvikle sig, og hvad vi egentlig kan bruge alle disse data til. For der er sket en del med tjenesten siden den blev lanceret på SXSW i 2009.

Læs mere

Er din online marketing klar til jul?

D. af Charlotte Steentoft .

Julen har været over os noget tid, i hvert fald hvis man tænker på tilbudsaviser og varer i supermarkederne. Men man skal også tænke julen ind i sin online marketing, særligt hvis man sælger varer – også selv om disse ikke sælges på nettet. Igen i år har Google lavet et særligt jule-site med fokus… Read more »

Læs mere

Wonderbra dekoder app

D. af Eva Kold .

Har du altid ønsket “x-ray vision”? Det kan du nu få med Wonderbra’s nye dekoder, hvor man kan se hvad modellen har på indenunder tøjet!

Læs mere

Facebook annoncering: Mobil vs. desktop

D. af Line Nymand Hansen .

Den 5. juni 2012 åbnede Facebook op for at annoncere specifikt på mobile enheder. Nu kan annoncører vise en fanside som en ”sponsored story” og dermed placere  annoncer direkte i brugernes nyhedsstrøm. Siden da har det ifølge AdParlor vist sig at give imponerende resultater for den mobile platform.

Læs mere

Mobile trends

D. af Line Nymand Hansen .

Det mobile marked vokser med en sådan fart, at det kan være svært at følge med i, hvordan man som virksomhed kan drage nytte af de stærke tendenser. Mobile er som bekendt allerede nu blevet en vigtig del af forbrugernes shoppingvaner, da mobilen bruges til informationssøgning omkring produkter, anbefalinger fra venner samt information om, hvor… Read more »

Læs mere

Betaling med mobilen

D. af Louise Sara Gregersen .

Du har måske betalt en togbillet eller to med mobilen allerede – det er nemt, og pengene bliver enten trukket via dit mobil-abonnement eller direkte fra din konto. 2012 kan blive det store gennembrudsår for mobile betalinger, men der er tilsyneladende allerede rift om, hvem der skal tilbyde servicen.

Læs mere

SoLoMo – Social, Location & Mobile

D. af Charlotte Steentoft .

Et af de helt store temaer ved årets SXSW konference var samspillet mellem sociale medier, lokationsbaserede tjenester og mobilen. Og selv om vi har talt om denne type tjenester længe allerede, var der dog et par emner, der blev ved med at gå igen.

Læs mere