Juletiden nærmer sig, og mange virksomheder overvejer at sende julehilsner ud til kunderne – måske via mail? Men må man overhovedet det? Vi ser nærmere på lovgivningen på området og Forbrugerombudsmandens udtalelser.Læs Mere
Reglerne om, at vi alle skal bede om permission til at sætte cookies, og at vi skal informere om, hvad vi bruger informationerne til, er efterhånden ved at være gamle. Men mange vil have godt af en opfølgning, og nogen mangler måske endnu at komme i gang. Få her et kort overblik over regler samt tips til din cookie og...Læs Mere
De fleste ved godt at vi skal overholde Markedsføringsloven når vi markedsfører os – men ofte “glemmes” de vigtige paragraffer når der ageres på de sociale medier. Særligt § 4 er et issue, hvorfor Forbrugerombudsmanden har udgivet en række råd til virksomheder og bloggere, så de kan undgå skjult reklame. Læs Mere
Vi får i stigende grad spørgsmål om, hvorvidt det er tilladt at bruge andres indhold på de sociale medier. Et område som ikke altid er sort/hvidt.Læs Mere
Medarbejdere og kollegaer spiller en stor rolle i arbejdet med at få succes på LinkedIn som virksomhed. Men det medfører ofte også en række usikkerheder, tanker og nye udfordringer.Læs Mere
Efter den store overvågningsskandale i USA i juni måned med Snowden i hovedrollen, den efterfølgende debat om udlevering af private oplysninger, og Facebooks nye Graph Search funktion, er det måske på tide at få kigget på dine privacy settings. For det kan da godt være, at man ikke kan undgå de amerikanske myndigheders snagen, men du kan da i det...Læs Mere
Langt de fleste professionelle aktører er opmærksomme på, at man skal have tilladelse til at sende eksempelvis nyhedsbreve og tilbudsmails ud til kunder m.m. Og mange kender også til størrelsen på de bøder der bliver udstedt hvis man overtræder dette. Men hvad står der egentlig i loven, hvilke regler gælder, hvad er processen og hvad kan man gøre for at...Læs Mere
I sidste uge kom de nordiske forbrugerombudsmænd med deres fælles standpunkt for markedsføring via sociale medier. Et standpunkt som skal hjælpe virksomheder med at holde sig inden for reglerne i forhold til hvad man må og hvad man ikke må. Et tiltrængt regelsæt vil nogen mene, idet der over det senete års tid har været debat om hvorvidt sociale medier som...Læs Mere
Hidtil har Google haft mere end 60 forskellige privatlivspolitikker for sine forskellige produkter og funktioner. Dette har gjort det mere eller mindre uigennemsigtigt, hvordan Google håndterer vores personlige oplysninger. Pr. 1. marts bliver de alle nu samlet i én simpel politik, som muliggør mere præcise søgeresultater og mere målrettet annoncering.Læs Mere
De fleste husker nok debatten omkring det nye cookie-direktiv der skulle implementeres den 25. maj i år. Som bekendt blev fristen udskudt, og nu nærmer den nye frist sig med hastige skridt – hvis alt går vel er de nye regler nemlig på plads 1. december 2011. Men hvad var det nu lige man skulle have styr på?Læs Mere