Nyhedsbrevene kan stadig…

D. af Charlotte Steentoft .

Vi hører jævnligt fordomme som ”ingen læser da nyhedsbreve” og ”er alt fokus ikke på sociale medier nu”. Og det er da også billedet hvis man ser på hvor meget der bliver skrevet om de forskellige discipliner. Faktisk blev ”sociale medier” nævnt hele 22 gange for hver gang ”nyhedsbreve” blev nævnt 1 gang i de… Read more »

Læs mere

Trendanalysen 2013

D. af Charlotte Steentoft .

Her til formiddag blev årets Trendanalyse præsenteret, og overordnet set var det ikke optimistiske tal TNS Gallup og GroupM præsenterede. Som udgangspunkt spås der et fald i reklamebudgetterne i 2013, dog med undtagelse af diverse online kanaler.

Læs mere

Inspiration til julens e-mail kampagner

D. af Chalotte Mørch .

Julen står (næsten) for døren og det er efterhånden på tide, at du får lagt en strategi for, hvordan dine email-kampagner skal forløbe hen over den travle måned. For at få det optimale udbytte af din e-mail marketing giver vi dig her et overblik over, hvordan virksomheder håndterede deres email-marketing op til og under højtiden… Read more »

Læs mere

Re-targeting – en overset mulighed

D. af Charlotte Steentoft .

Targeting, re-targeting, re-marketing – kært barn har mange navne! Targeting har længe været på manges læber, og mulighederne er mindst lige så mange. Måske netop derfor er der mange, som endnu ikke har kunne overskue at sætte sig ind i og teste de mange muligheder, targeting åbner op for. Vi ser her på disciplinen re-targeting,… Read more »

Læs mere

Er din online marketing klar til jul?

D. af Charlotte Steentoft .

Julen har været over os noget tid, i hvert fald hvis man tænker på tilbudsaviser og varer i supermarkederne. Men man skal også tænke julen ind i sin online marketing, særligt hvis man sælger varer – også selv om disse ikke sælges på nettet. Igen i år har Google lavet et særligt jule-site med fokus… Read more »

Læs mere

UNIQLO – kreative online kampagner

D. af Charlotte Steentoft .

UNIQLO er kendt for deres kreative indgangsvinkel til deres online-markedsføring. De har næsten altid en eller flere kampagner nomineret ved Cannes Lions. Kampagner, som både trækker på klassiske elementer som bannerannoncering og som udnytter nye medier som fx Pinterest. Vi ser her på et par af deres kreative kampagner.

Læs mere

Tips til Facebook annoncering

D. af Charlotte Steentoft .

Er du ny i disciplinen Facebook annoncering, eller bruger du det allerede og mangler en hjælpende hånd? Så har vi samlet konkrete tips, viden samt ordforklaringer som kan hjælpe dig i din annoncering på Facebook. Del gerne dine bedste tips i kommentarfeltet herunder.

Læs mere

Skjult reklame på blogs – en dyr fornøjelse!

D. af Louise Sara Gregersen .

Det at bloggere omtaler produkter er efterhånden en integreret del af bloguniverset. Eksistensgrundlaget for mange blogs er netop, at dele tips og viden om eksempelvist mode og mad. Der omtales både produkter og virksomheder i flotte vendinger, men hvor mange af disse indlæg er reelle anbefalinger, og hvor mange er reklame?

Læs mere

Groupon – moderskibet er landet!

D. af Louise Sara Gregersen .

Et hav af online tilbudssites er som bekendt blomstret op på den danske webscene i løbet af de seneste par år. I skrivende stund tælles over 20 individuelle websites, og nu skal der gøres plads til én mere – og denne ene er ikke hvem som helst.

Læs mere