Sidst i juli måned kom der nye muligheder med virksomhedssider på LinkedIn – nemlig en ny Analytics funktion. På den nye fane er de tidligere follower insights samlet samt udvidet indblik i opdateringernes performance.Læs Mere
Vi har tidligere skrevet om fordelene med re-targeting, re-marketing, og hvad det ellers kaldes. Kort sagt, en metode der benyttes til at opsamle besøgende på ens website ud fra adfærd og så målrette budskaber herefter. Forestil dig fx at du kan lave særlige AdWords annoncer til de personer, der har besøgt en bestemt side på dit website ex 2 gange,...Læs Mere
Som beskrevet mange gange før, er det vigtigt at have en strategi for sin digitale indsats. Og med strategi mener jeg en tydelig plan for ”hvem, hvad, hvor, hvordan, hvornår og hvorfor”, samt konkrete målsætninger, så indsatsen løbende kan evalueres.Læs Mere
Knap 300 amerikanske marketingansvarlige har vurderet deres mål for 2013. Måske har I noget tilfælles? Det er ikke den store hemmelighed, at vi hos Digital Works er begejstrede for Marketing Sherpa’s store vidensbank. I forrige uge havde de en interessant slide på sitet, som viser, hvilke mål ca. 300 marketingansvarlige vil prioritere i 2013. Ønsket om at øge performance er...Læs Mere
Så er der atter nyt fra Google. Denne gang i form af deres nye Tag Manager, som er en hjælpende hånd til de mange der dagligt sidder med fingrene godt begravet i digital marketing. Med Google Tag Manager kan man nemlig samle, ændre og opdatere alle sine tracking scripts ét sted.Læs Mere
Forholdet mellem cost per order/aquisition (CPO/CPA) og den gns. ordreværdi (AOV) er vel egentlig en simpel ROMI. Men der har jo mildt sagt været en vis udvikling og omvæltning i hvilke ROMI-værdier, vi arbejder med.Læs Mere
Ligesom på SXSW konferencen tidligere i år, var fokus på årets Cannes Lions rettet mod data. Data som en fantastisk mulighed til at skabe bedre produkter og mere relevant kommunikation, men også en diskussionen om hvorvidt data dræber kreativiteten, var på programmet. Vi har her samlet en række tanker om data fra Cannes Lions 2012.Læs Mere
Mange virksomheder er efterhånden godt i gang med brugen af de sociale medier, faktisk hele 82 % af danske virksomheder, ifølge en ny rapport. Men mange famler stadig lidt, når det gælder målingen af resultatet af den hårde indsats. Herunder får du tips til, hvordan du måler din sociale medie indsats.Læs Mere
Mange brands er blevet klar over, at en tilstedeværelse på de sociale medier er en langsigtet strategisk beslutning, og derfor ser vi også et stigende fokus på målingen af, hvordan tilstedeværelsen har en direkte effekt på forretningen – mere lig den traditionelle ROI udregning. Denne infographic viser kort og præcist, hvad de 700 adspurgte virksomheder mener om værdien af de social...Læs Mere
I februar deltog jeg for 3. gang på Marketing Sherpa’s store nyhedsbrevs- og e-mailkonference i Las Vegas. Her samledes mere end 700 salgs– og marketingfolk med det fælles mål at blive præsenteret for de nyeste tendenser og stærke cases inden for det professionelle arbejde med nyhedsbreve og e-mail marketing på både B2B og B2C markedet. Jeg vil gerne dele et...Læs Mere