Hvordan måler du digital ROMI?

D. af Charlotte Steentoft .

Forholdet mellem cost per order/aquisition (CPO/CPA) og den gns. ordreværdi (AOV) er vel egentlig en simpel ROMI. Men der har jo mildt sagt været en vis udvikling og omvæltning i hvilke ROMI-værdier, vi arbejder med.

Læs mere

Data is king

D. af Charlotte Steentoft .

Ligesom på SXSW konferencen tidligere i år, var fokus på årets Cannes Lions rettet mod data. Data som en fantastisk mulighed til at skabe bedre produkter og mere relevant kommunikation, men også en diskussionen om hvorvidt data dræber kreativiteten, var på programmet. Vi har her samlet en række tanker om data fra Cannes Lions 2012.

Læs mere

Tips til måling på de sociale medier

D. af Charlotte Steentoft .

Mange virksomheder er efterhånden godt i gang med brugen af de sociale medier, faktisk hele 82 % af danske virksomheder, ifølge en ny rapport. Men mange famler stadig lidt, når det gælder målingen af resultatet af den hårde indsats. Herunder får du tips til, hvordan du måler din sociale medie indsats.

Læs mere

Kan sociale mediers effekt måles?

D. af Louise Sara Gregersen .

Mange brands er blevet klar over, at en tilstedeværelse på de sociale medier er en langsigtet strategisk beslutning, og derfor ser vi også et stigende fokus på målingen af, hvordan tilstedeværelsen har en direkte effekt på forretningen – mere lig den traditionelle ROI udregning. Denne infographic viser kort og præcist, hvad de 700 adspurgte virksomheder mener… Read more »

Læs mere

Nyhedsbrevs-trends i 2012

D. af Nicolai Hæggelin .

I februar deltog jeg for 3. gang på Marketing Sherpa’s store nyhedsbrevs- og e-mailkonference i Las Vegas. Her samledes mere end 700 salgs– og marketingfolk med det fælles mål at blive præsenteret for de nyeste tendenser og stærke cases inden for det professionelle arbejde med nyhedsbreve og e-mail marketing på både B2B og B2C markedet…. Read more »

Læs mere

Kender du Facebook Edgerank?

D. af Line Nymand Hansen .

Der har i de seneste år været stor debat om, hvad en Facebook fan er værd for virksomheder. Dette kan dog være et misledende fokus, fordi man ledes til at tro, at det er antallet af fans, der bestemmer virksomhedens succes på Facebook. I virkeligheden er det næsten umuligt at sætte tal på, præcis hvor… Read more »

Læs mere

Test din online indsats

D. af Louise Sara Gregersen .

Kundekontaktflader såsom landing pages, sign-up formularer, digitale annoncer mm. er vigtige at teste? Ved jævnligt at teste og optimere dine digitale kontaktflader kan du bedre sikre, at design og sammensætning giver optimalt udbytte.

Læs mere

Google Analytics Multi-channel funnels

D. af Charlotte Steentoft .

Som du måske ved, er det ikke nok kun at måle, som mange gør, på det sidste klik. Dvs. udelukkende give det sidste klik, som fører til en konvertering, hele æren. De sidste par år har der været talt en del om path-to-conversion, last click og attribution weighting – Alle er de termer som bruges… Read more »

Læs mere

Få bedre konverteringsrater på nyhedsbrevet

D. af Nicolai Hæggelin .

Et spørgsmål som ofte bliver stillet, når samtalen falder på hvor udfordrende det kan være at få folk til at tilmelde sig virksomhedens nyhedsbrev fra websitet, er: ”Hvad er en god konverteringsprocent og hvordan kan vi øge den”? Bliv klogere på svaret her:

Læs mere

Hvad er en Facebook Fan værd?

D. af Charlotte Steentoft .

En evig tilbagevendende snak er: Hvordan måler vi effekten af vores tilstedeværelse på de sociale medier? Det seneste års tid har flere analysevirksomheder derfor forsøgt at svare på dette spørgsmål ved at udregne hvor meget en Facebook fan er værd for virksomheden. Jeg gennemgår her et par af budene, hvilket grundlag de er givet på,… Read more »

Læs mere