Kategori

ROI & måling
22
feb

Kender du Facebook Edgerank?

Der har i de seneste år været stor debat om, hvad en Facebook fan er værd for virksomheder. Dette kan dog være et misledende fokus, fordi man ledes til at tro, at det er antallet af fans, der bestemmer virksomhedens succes på Facebook. I virkeligheden er det næsten umuligt at sætte tal på, præcis hvor værdifuld en fan er. Det...
Læs Mere
06
feb

Test din online indsats

Kundekontaktflader såsom landing pages, sign-up formularer, digitale annoncer mm. er vigtige at teste? Ved jævnligt at teste og optimere dine digitale kontaktflader kan du bedre sikre, at design og sammensætning giver optimalt udbytte.
Læs Mere
11
sep

Google Analytics Multi-channel funnels

Som du måske ved, er det ikke nok kun at måle, som mange gør, på det sidste klik. Dvs. udelukkende give det sidste klik, som fører til en konvertering, hele æren. De sidste par år har der været talt en del om path-to-conversion, last click og attribution weighting – Alle er de termer som bruges til at beskrive øvelsen med...
Læs Mere
17
aug

Få bedre konverteringsrater på nyhedsbrevet

Et spørgsmål som ofte bliver stillet, når samtalen falder på hvor udfordrende det kan være at få folk til at tilmelde sig virksomhedens nyhedsbrev fra websitet, er: ”Hvad er en god konverteringsprocent og hvordan kan vi øge den”? Bliv klogere på svaret her:
Læs Mere
09
aug

Hvad er en Facebook Fan værd?

En evig tilbagevendende snak er: Hvordan måler vi effekten af vores tilstedeværelse på de sociale medier? Det seneste års tid har flere analysevirksomheder derfor forsøgt at svare på dette spørgsmål ved at udregne hvor meget en Facebook fan er værd for virksomheden. Jeg gennemgår her et par af budene, hvilket grundlag de er givet på, samt hvilken tilgang der for mange...
Læs Mere
18
maj

Online video er ikke kun visninger og kliks

Rigtig mange annoncører har lyst til og mod på at begive sig i kast med videomediet som en del af deres online markedsføring, men vil gerne have statistiske beviser for, at det virker, inden de tager springet. Typisk måles der på antal visninger og kliks, da disse giver tal, som er nemme at forholde sig til. Skal vi tro de...
Læs Mere
17
maj

Whitepaper: Få succes på de sociale medier

Mediebureauet Havas Media er klar med deres seneste whitepaper ”How to Find Social Media Succes”. Rapporten hjælper annoncørerne med at implementere de sociale medier i deres eksisterende medie-mix og sikre at de sociale medier bruges til at skabe værdi for modtageren.
Læs Mere
07
apr

Kan sociale medier betale sig?

Det har gennem længere tid være diskuteret om man kan dokumentere ROI på de sociale medier, men det afholder ikke flere af de store danske virksomheder fra, at kunne se klare afkast af deres tilstedeværelse på de sociale medier. Selvom det kan være svært at aflæse direkte på bundlinjen, er de ikke tvivl om, at den tætte kontakt til kunderne...
Læs Mere
01
mar

Påvirker banneret værdien af search?

Det er ikke nogen hemmelighed at vores forskellige marketingaktiviteter påvirker hinanden, således at vi fx oplever en stigning i besøg på websitet efter en tv-kampagne, eller en stigning i brand-relaterede søgninger på Google efter en bannerkampagne. Men hvor meget påvirker de forskellige kanaler egentlig hinanden og hvordan skal vi måle det?
Læs Mere
21
dec

Alt det bedste fra 2010

For at sikre at du ikke går glip af den bedste indsigt og alle de gode tips har vi samlet 2 lister til dig. Den ene med de 5 mest læste artikler fra 2010, og den anden med de 5 artikler vi ikke mener du må gå glip af fra året der er ved at være gået.
Læs Mere
1 3 4 5 6

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld