Få bedre konverteringsrater på nyhedsbrevet

D. af Nicolai Hæggelin .

Et spørgsmål som ofte bliver stillet, når samtalen falder på hvor udfordrende det kan være at få folk til at tilmelde sig virksomhedens nyhedsbrev fra websitet, er: ”Hvad er en god konverteringsprocent og hvordan kan vi øge den”? Bliv klogere på svaret her:

Læs mere

Hvad er en Facebook Fan værd?

D. af Charlotte Steentoft .

En evig tilbagevendende snak er: Hvordan måler vi effekten af vores tilstedeværelse på de sociale medier? Det seneste års tid har flere analysevirksomheder derfor forsøgt at svare på dette spørgsmål ved at udregne hvor meget en Facebook fan er værd for virksomheden. Jeg gennemgår her et par af budene, hvilket grundlag de er givet på,… Read more »

Læs mere

Online video er ikke kun visninger og kliks

D. af Charlotte Steentoft .

Rigtig mange annoncører har lyst til og mod på at begive sig i kast med videomediet som en del af deres online markedsføring, men vil gerne have statistiske beviser for, at det virker, inden de tager springet. Typisk måles der på antal visninger og kliks, da disse giver tal, som er nemme at forholde sig… Read more »

Læs mere

Whitepaper: Få succes på de sociale medier

D. af Charlotte Steentoft .

Mediebureauet Havas Media er klar med deres seneste whitepaper ”How to Find Social Media Succes”. Rapporten hjælper annoncørerne med at implementere de sociale medier i deres eksisterende medie-mix og sikre at de sociale medier bruges til at skabe værdi for modtageren.

Læs mere

Kan sociale medier betale sig?

D. af Charlotte Steentoft .

Det har gennem længere tid være diskuteret om man kan dokumentere ROI på de sociale medier, men det afholder ikke flere af de store danske virksomheder fra, at kunne se klare afkast af deres tilstedeværelse på de sociale medier. Selvom det kan være svært at aflæse direkte på bundlinjen, er de ikke tvivl om, at… Read more »

Læs mere

Påvirker banneret værdien af search?

D. af Charlotte Steentoft .

Det er ikke nogen hemmelighed at vores forskellige marketingaktiviteter påvirker hinanden, således at vi fx oplever en stigning i besøg på websitet efter en tv-kampagne, eller en stigning i brand-relaterede søgninger på Google efter en bannerkampagne. Men hvor meget påvirker de forskellige kanaler egentlig hinanden og hvordan skal vi måle det?

Læs mere

Alt det bedste fra 2010

D. af Charlotte Steentoft .

For at sikre at du ikke går glip af den bedste indsigt og alle de gode tips har vi samlet 2 lister til dig. Den ene med de 5 mest læste artikler fra 2010, og den anden med de 5 artikler vi ikke mener du må gå glip af fra året der er ved at… Read more »

Læs mere

Optimer dit onlinesalg

D. af Charlotte Steentoft .

Med få og enkle virkemidler har du mulighed for at konvertere nogle af de mange ”online-osere”, og sikre dig, at de ikke forlader din webshop med tom indkøbskurv. Det er hørt før, men i det store hele handler det om at tage kundens briller på og gøre handelsprocessen så tryg og nem som muligt.    

Læs mere

Bevis på at de sociale medier kan medføre salg

D. af Christina Nissen .

Spørgsmålet om hvorvidt de sociale medier kan føre til salg er ved at lige så gammelt som selve medierne. Ind til videre har det været nærmest umuligt at måle ROI på de sociale medier og nogle virksomheder føler, at ressourcerne brugt på de sociale medier er spildt. Men nu er det endelig blevet bevist, at… Read more »

Læs mere