SEO ranking factors og sammenhæng 2014

D. af Charlotte Steentoft .

Hvad er de vigtigste “knapper” man kan skrue på for at ligge øverst i Google’s søgeresultat? Det er et spørgsmål mange gerne vil kende svaret på.  Searchmetrics laver derfor hvert år en gennmgribende analyse af flere hundredetusinde url’er og flere tusinde keywords, for at finde sammenhæng imellem en lang række faktorer og placering i søgeresultatet.

Læs mere

4 gratis SEO-værktøjer fra Google

D. af Christine Avlund .

Google tilbyder en række gratis SEO-værktøjer, der kan hjælpe med at forstærke din virksomheds synlighed i Googles organiske søgeresultater. Vi har her samlet en liste over Googles fire mest effektive søgemaskineoptimerings-værktøjer.

Læs mere

LinkedIn SEO tips – Profil og Company Page

D. af Charlotte Steentoft .

At LinkedIn ligger godt i Google’s søgeresultater er ikke nogen nyhed. Men hvordan sikrer man at man dukker op på de “rigtige” ord, både ift. de personlige profiler og virksomheden? Der findes et hav af knapper der kan skrues på, og her får du nogle af de mest effektive.

Læs mere

Infographic: Din guide til Google+ B2B marketing

D. af Sissel Anker Nielsen .

De fleste kan hurtigt blive enige om, at Google er svær at komme udenom, med efterhånden rigtig mange tjenester – nogle mere kendte end andre. Indtil videre har Google+ haft svært ved at slå helt igennem, men du bør ikke ignorere de påvirkninger Google+ har på din online tilstedeværelse. Du kan nemlig som virksomhed kan… Read more »

Læs mere

Tip: Google tool – PageSpeed

D. af Katrine Ansbøl .

Et hurtigt og optimeret website med en høj indlæsningshastighed har betydning for sitets placering i søgeresultaterne – og derudover giver det et højere engagement, fastholdelse og samtale hos de besøgende.

Læs mere

12 tips til on-page SEO

D. af Katrine Ansbøl .

Vidste du, at ‘title tag’ er et af de vigtigste SEO elementer, og at keywords gerne bør være blandt de første 100-150 ord i en artikel? Bliv klogere på on-page SEO i denne infographic.

Læs mere

Bedre Search Ranking med Google+

D. af Katrine Ansbøl .

Er I også på Google+, uden måske rigtigt at bruge det aktivt? I denne artikel får du nogle fif til, hvordan den måske lidt inaktive profil, med få justeringer, kan bruges til at opnå bedre search ranking. Google+ kan nemlig hjælpe med at forbedre dit websites search ranking – det kræver blot at du optimerer… Read more »

Læs mere

SEO ranking factors 2013

D. af Charlotte Steentoft .

Search Engine Optimization (SEO) er fortsat en vigtig disciplin for de fleste annoncører, men det er ikke ligefrem blevet nemmere at følge med i udviklingen af Google’s algoritmer og ranking factors. Searchmetrics har lavet en rapport, der viser hvilke faktorer, der er de væsentligste netop nu.

Læs mere

Vigtigheden af SEO

D. af Charlotte Steentoft .

De fleste af os har et ønske om at ligge nr. 1 i søgeresultatet på Google – Og det er her søgemaskineoptimering (SEO) kommer ind i billedet. Men hvor meget værdi er der egentlig i at ligge øverst i Google? Annoncenetværket Chitika har undersøgt hvad det betyder ift. trafik at ligge øverst eller på side… Read more »

Læs mere