Mål effekten af search og social

D. af Charlotte Steentoft .

Som beskrevet mange gange før, er det vigtigt at have en strategi for sin digitale indsats. Og med strategi mener jeg en tydelig plan for ”hvem, hvad, hvor, hvordan, hvornår og hvorfor”, samt konkrete målsætninger, så indsatsen løbende kan evalueres.

Læs mere

Er din online marketing klar til jul?

D. af Charlotte Steentoft .

Julen har været over os noget tid, i hvert fald hvis man tænker på tilbudsaviser og varer i supermarkederne. Men man skal også tænke julen ind i sin online marketing, særligt hvis man sælger varer – også selv om disse ikke sælges på nettet. Igen i år har Google lavet et særligt jule-site med fokus… Read more »

Læs mere

Hvorfor du ikke bør udelukke Google+

D. af Charlotte Steentoft .

Rigtig mange annoncører danser stadig om den varme grød kaldet Google+. For skal vi bruge energi på endnu et socialt medie, og er der overhovedet nogen som bruger det? Vi kigger her på lidt statistik om Google+ og ser på, hvorfor du ikke bare skal udelukke mediet i din social media strategi.

Læs mere

Er nyt indhold vigtigt for SEO?

D. af Charlotte Steentoft .

Google’s algoritme tæller mange faktorer – faktisk bruger Google over 200 forskellige ’signaler’ til at vurdere, hvordan søgeresultaterne skal fordeles og rankes på SERP’en (Search Engine Result Page). Ét af de signaler, der længe har været talt om, er friskheden på indhold, dvs. at opdateret og nyt indhold giver en fordel ift. at ligge højt… Read more »

Læs mere

Bedre placering i Google med sociale medier?

D. af Line Nymand Hansen .

Har aktivitet på de sociale medier stor indflydelse på din rangering i organiske søgeresultater? Mange vil nok tænke “ja da”, men nogle medarbejdere hos Tasty Placement satte sig for at bevise det med en simpel test. Testforløbet og resultaterne kan du se i infographicen herunder.

Læs mere

Er du gået glip af noget i 2012?

D. af Charlotte Steentoft .

2012 er kun 4 måneder gammel, men ser vi tilbage på den første del af året, er der sket meget inden for digitalt salg og marketing. Vi samler her et par af de større nyheder, så du ikke går glip af noget – Særligt Google har haft rigtig travlt!

Læs mere

6 tips til at undgå Google’s straf

D. af Charlotte Steentoft .

For et par uger siden skrev vi at Google arbejder på at straffe over-optimerede websites. Nu har SEOmoz lavet denne video med 6 gode råd til hvordan du undgår at dit website bliver straffet når Google indfører “straf” i deres algoritme.

Læs mere

Google vil straffe over-optimerede SEO-sider

D. af Charlotte Steentoft .

Ved en panel-debat på årets SXSW konference kunne publikum stille spørgsmål til Danny Sullivan fra Search Engine Land, Duane Forrester fra Bing og Matt Cutts fra Google om hvordan man kommer bedre frem i søgeresultaterne. Vi har her samlet et par af debattens vigtige hovedpointer.

Læs mere

Får du relevant trafik fra dine Adwords?

D. af Charlotte Steentoft .

Det er klart, at man som Adwords annoncør – stor som lille – ikke har interesse i at betale for at annoncere på ikke relevante søgninger og derved få irrelevant trafik, der giver lille eller ingen effekt. Det virker måske overflødigt at påpege, men det er mere almindeligt forekommende end mange umiddelbart tror. En af… Read more »

Læs mere

Skal du byde på dit eget brand i Google Adwords?

D. af Charlotte Steentoft .

Et stadig tilbagevendende spørgsmål man som Search Marketing bureau får er, hvorvidt man bør annoncere med Google Adwords på sine brand keywords. Med en organisk (ikke-betalt) nr 1# placering på sine brand keywords mener mange at det da må være spild af penge at købe sig til trafikken gennem Adwords.

Læs mere