Personaer: Arbejdet med SoMe målgrupper

D. af Lærke Cichosz .

Vi ved alle sammen, at det er vigtigt at arbejde med målgrupper, når vi snakker sociale medier og generel kommunikation og markedsføring. Men der findes ikke én rigtig opskrift på, hvordan man griber arbejdet an. Vi har i denne artikel kigget nærmere på arbejdet med personaer for at give dig et konkret værktøj til det… Read more »

Læs mere

Storytellingens kunst på SoMe

D. af Kristina Thomsen .

Storytelling er et anerkendt og ofte brugt redskab i virksomheders markedsføringsstrategier. At opbygge din markedsføring og dit brand omkring en historie er en måde, hvorpå du både kan differentiere dig fra dine konkurrenter – og ikke mindst tiltrække opmærksomhed fra både nuværende og potentielle kunder. Men hvad er egentlig magien bag storytelling? Og hvorfor er… Read more »

Læs mere

Opnå mere med mindre på Instagram

D. af Kristina Thomsen .

Instagram er med sine 600 millioner brugere og hurtige vækst ikke en platform, du bør nedprioritere i dit arbejde med de sociale medier. Mediet kræver dog en stor indsats, hvis du ønsker succes hermed – men bare rolig. I denne artikel har vi samlet de vigtigste smutveje til et stærkt Instagram-brand.

Læs mere

LinkedIn: Lav den perfekte link-opdatering med billede

D. af Lærke Cichosz .

LinkedIn er stadig i gang med at udrulle deres nye design på både Company Pages, Showcase Pages og de personlige profiler. Som mange nok har bemærket, har det betydet flere udfordringer, som vi tillader os at kalde ‘LinkedIn bugs’ – funktioner, der har været midlertidigt ude af drift mv.  Én af de helt væsentlige, har… Read more »

Læs mere

10 gode råd til HR-arbejdet på LinkedIn

D. af Lærke Cichosz .

LinkedIn sikrer stærke muligheder for det professionelle arbejde med HR, rekruttering og employer branding. Dog ved ikke alle, hvordan de skal gribe arbejdet med HR an. Vi har derfor samlet 10 gode råd til dig, der arbejder med HR på LinkedIn.

Læs mere

Case: Maersk Line’s succes på SoMe

D. af Kristina Thomsen .

Du har sikkert hørt det tusindvis af gange før: “Optimér din tilstedeværelse på de sociale medier!”- og det gælder ikke kun B2C-virksomheder. Som B2B-virksomhed kan du opnå et mindst ligeså stort udbytte ved at finpudse din SoMe-strategi. I denne artikel kan du læse om et eksempel på en B2B-virksomhed, der har haft stor succes med… Read more »

Læs mere

Influencer marketing – en uundgåelig trend

D. af Kristina Thomsen .

Undersøgelser viser, at anbefalinger fra personer, vi har tillid til, er den stærkeste drivkraft i forbrugerens købsproces. Det er netop derfor, at begrebet ‘influencer marketing’ er blevet en vigtig del af mange virksomheders markedsføringsstrategi. Læs denne artikel om fænomenet og bliv klogere på både fordele og udfordringer ved trenden.

Læs mere

5 (LinkedIn) rekrutteringstrends for 2017

D. af Lærke Cichosz .

Hvad byder 2017 på ift. rekrutteringsarbejdet? Vi kommer til at se mange af de samme tendenser, som hidtil har domineret HR og employer branding landskabet – men i 2017 bør der sættes endnu mere strategisk ind på visse indsatsområder. Vi har samlet 5 rekrutteringstrends for dette år på baggrund af en række af Forbes’ forudsigelser.

Læs mere