Infographic: B2B marketing på LinkedIn

D. af Julie Arnoldi .

Det kan efterhånden næppe komme bag på nogen, at LinkedIn er den foretrukne platform for B2B marketing – i så fald bliver det i hvert fald gjort klart i denne infographic, der viser virkningen af B2B marketing på LinkedIn.

Læs mere

6 steps til vellykket Employee Advocacy

D. af Kristina Thomsen .

“Employee Advocacy” er et nyere begreb fra den digitale verden, der dækker over en helt særlig social media-strategi, som flere og flere virksomheder tager til sig. Strategien er simpel: hvordan kan virksomheder og medarbejdere styrke hinandens brands på SoMe? Læs mere om fænomenet i denne artikel, hvor vi guider dig til vellykket Employee Advocacy.

Læs mere

Case: HP’s Snapchat-rejse

D. af Kristina Thomsen .

At navigere i Snapchats komplekse (og mærkværdige) landskab er for mange virksomheder og brands en stor udfordring, og sjældent ved man, hvor man skal begynde den turbulente Snapchat-rejse. I denne artikel kan du læse om, hvordan HP har håndteret og tilrettelagt sin tilstedeværelse på Snapchat.

Læs mere

Analyser din virksomheds LinkedIn-performance

D. af Lærke Cichosz .

Mange famler i blinde, når det kommer til deres LinkedIn-opdateringer og generelle tilstedeværelse på mediet. Og ikke uden grund – der er nemlig ikke lige så gode muligheder for analyse og indsigter som på andre medier som fx Facebook. Dog kan LinkedIn Analytics være et nyttigt redskab til at sikre dig den rette indsigt i,… Read more »

Læs mere

Sådan bruger du Facebook Stories

D. af Kristina Thomsen .

Facebook har taget endnu et skridt i kampen mod sin hippe konkurrent, Snapchat. Lige nu ruller Facebook nemlig sit nye initiativ, Facebook Stories, ud til sine brugere. Facebook Stories er et alternativ til Snapchat og fungerer stort set på samme måde: Brugerskabte billeder og videoer, som kan ses af modtageren én gang og forsvinder efter… Read more »

Læs mere

Personaer: Arbejdet med SoMe målgrupper

D. af Lærke Cichosz .

Vi ved alle sammen, at det er vigtigt at arbejde med målgrupper, når vi snakker sociale medier og generel kommunikation og markedsføring. Men der findes ikke én rigtig opskrift på, hvordan man griber arbejdet an. Vi har i denne artikel kigget nærmere på arbejdet med personaer for at give dig et konkret værktøj til det… Read more »

Læs mere

Storytellingens kunst på SoMe

D. af Kristina Thomsen .

Storytelling er et anerkendt og ofte brugt redskab i virksomheders markedsføringsstrategier. At opbygge din markedsføring og dit brand omkring en historie er en måde, hvorpå du både kan differentiere dig fra dine konkurrenter – og ikke mindst tiltrække opmærksomhed fra både nuværende og potentielle kunder. Men hvad er egentlig magien bag storytelling? Og hvorfor er… Read more »

Læs mere

Opnå mere med mindre på Instagram

D. af Kristina Thomsen .

Instagram er med sine 600 millioner brugere og hurtige vækst ikke en platform, du bør nedprioritere i dit arbejde med de sociale medier. Mediet kræver dog en stor indsats, hvis du ønsker succes hermed – men bare rolig. I denne artikel har vi samlet de vigtigste smutveje til et stærkt Instagram-brand.

Læs mere