Google Tag Manager

D. af Charlotte Steentoft .

Så er der atter nyt fra Google. Denne gang i form af deres nye Tag Manager, som er en hjælpende hånd til de mange der dagligt sidder med fingrene godt begravet i digital marketing. Med Google Tag Manager kan man nemlig samle, ændre og opdatere alle sine tracking scripts ét sted.

Læs mere

Top 100 brands – Analyse

D. af Line Nymand Hansen .

Millward Brown har for 7. gang udgivet deres analyse omkring globale brands i deres BrandZ Top 100 most valuable global brands rapport. Værdien er faldet hos mere end halvdelen af mærkerne, primært grundet de økonomiske resultater, som var kritiske og ikke selve brandværdien.

Læs mere

6 stærke tips til et “likeable” brand

D. af Line Nymand Hansen .

Det kan diskuteres, hvor meget et like er værd i kroner og øre, men det er ganske vist, at virksomheder på sociale medier har rig mulighed for at udvise engagement, gennemsigtighed, service, dialog og generelt engagere deres fans mere i brandet. Men hvordan vinder man bedst brugernes gunst? Her er et par gode bud.

Læs mere

Velkommen til Google Drive

D. af Line Nymand Hansen .

Hvis du bruger Dropbox, er du bekendt med muligheden og fordelene for at kunne tilgå dine filer fra hvorend du befinder dig. I dag har Google lanceret deres pendant til Dropbox  – nemlig Google Drive.

Læs mere

Nyt fra Google – Schemer

D. af Charlotte Steentoft .

Vi er på SXSW konferencen i Austin, Texas hvor bl.a. Google har lavet deres egen mini-landsby. Her præsenterede de deres nye produkt Schemer – En ny tjeneste som lader brugerne oprette såkaldte “schemes”, som er ting man kan lave, alene eller sammen.

Læs mere

Test din online indsats

D. af Louise Sara Gregersen .

Kundekontaktflader såsom landing pages, sign-up formularer, digitale annoncer mm. er vigtige at teste? Ved jævnligt at teste og optimere dine digitale kontaktflader kan du bedre sikre, at design og sammensætning giver optimalt udbytte.

Læs mere

Har din virksomhed en digital strategi?

D. af Charlotte Steentoft .

Online strategi, web strategi, digital strategi osv. kært barn har mange navne og der findes da også flere der adskiller førnævnte termer til forskellige formål. Men vi skal ikke diskutere sprog men derimod om virksomheden får gjort sig de nødvendige overvejelser inden for den digitale disciplin. For det er bestemt ikke alle der gør det…. Read more »

Læs mere

Hjælp til Google søgninger

D. af Christina Nissen .

I 2010 var der mere end 2,4 milliarder søgninger på Google om dagen – svarende til over 60 milliarder søgninger om måneden. Mangler vi svar på noget ”Googler” vi det blot, hvilket har gjort Google til verdens største søgemaskine. Men finder du altid det, du leder efter?

Læs mere

Skjult reklame på blogs – en dyr fornøjelse!

D. af Louise Sara Gregersen .

Det at bloggere omtaler produkter er efterhånden en integreret del af bloguniverset. Eksistensgrundlaget for mange blogs er netop, at dele tips og viden om eksempelvist mode og mad. Der omtales både produkter og virksomheder i flotte vendinger, men hvor mange af disse indlæg er reelle anbefalinger, og hvor mange er reklame?

Læs mere