Subject-linen skal fange dine læseres opmærksomhed og få dem til at åbne din e-mail. Det er det første dine modtagere ser, inden de skal tage beslutningen om, hvorvidt de skal åbne, ignorere eller i værste tilfælde slette din e-mail. Vi giver 17 tips til dine fremtidige subject-lines.

Dette er del 2 af “17 tips til en catchy subject-line”, og du finder her punkt 9 til 17. Vil du læse del 1, kan du finde den her.

9. Vær action-orienteret

Subject-lines kan til forveksling ligne ”call-to-actions”, fordi målet netop er en opfordring til at handle. Du vil gerne have dine modtagere til at klikke, og subject-lines der begynder med et ”action-udsagnsord” har en tendens til at være mere fristende.

Aktiverende subject-lines, vil inspirere folk til at klikke fordi der skabes en følelse af nødvendighed. Skriv fx ”Brug for en content marketingplan? Få tips til den her” fremfor en mere generisk “Artikel om content marketing-planer”.

10. Få folk til at føle sig specielle

Når folk føler, at de er særlige modtagere, giver det dem en følelse af tilhørsforhold, der kan skabe loyalitet og dermed større mulighed for at de åbner dine mails.

Den rigtige formulering kan få dine modtagere til at føle sig særlige. Det kunne være:

  • “Kun for vores særlige kunder”
  • “Et eksklusivt tilbud til dig”
  • “Du er inviteret”

11. Brug tal

En god måde, at få folk til at åbne dine mails, er ved at bruge tal og data. Data og tal demonstrerer en viden, og kan hurtigt afkodes i indbakken.

Brug tal i dine subject-lines til at henvise til fx sidelængden af det du sender, en specifik rabat eller data og procentsatser, som er relevante for modtageren. Det kunne fx være “Deltag lige som 100 andre på denne begivenhed” eller ”17 tricks til bedre stories”.

12. Brug spørgsmål

At stille et spørgsmål i din subject-line kan også trække – især hvis dit spørgsmål er relevant for din modtagers interesse. Du kunne fx spørge: “Laver du også disse SEO-fejl?” Eller “Ved du, hvad dine følgere siger om dig?”. Spørgsmål pirrer folks nysgerrighed, og du bør tænke over, hvad dine læsere ønsker svar på, og hvordan dit indhold kan svare på det.

13. Leg med ordene – hvis muligt

En god måde at spice dine e-mails op på, er ved at lege med ordene eller bruge ordsprog. Et eksempel kunne være brandet Stuhr, som kunne bruge en subject-line som ”Sturh-artet hårpleje til dig”.

Tænk på måder, du kan bruge ordsprog eller jeres navn på en anderledes måde – men overdriv ikke og tænk på, hvordan det vil blive taget imod af dine modtagere.

Tip: du kan arbejde med emojies i dine mails. Undersøgelser viser, at 56% af de virksomheder, der bruger emojies I deres subject-line havde en højere åbningsrate end dem, der ikke gjorde.

14. Overdriv ikke tegnsætning eller CAPS

Subject-lines som siger: “ÅBEN NU OG MODTAG EN GRATIS PRØVE!!” eller “50% rabatkupon – kun i dag !!!!!!!!” får højest sandsynligt ikke dine modtagere til at åbne – nok tværtimod.

Hvorfor? Folk kan ikke lide at blive råbt ad, og store bogstaver og mange udråbstegn virker ikke. Ikke alene er disse elementer forstyrrende, men de ser også spam-agtige ud. Faktisk foretrækker mere end 85% af respondenterne, ifølge en undersøgelse fra Radicati-gruppen, små bogstaver fremfor store.

Derfor bør du i stedet forsøge at tilpasse dine e-mails, etablere relevans og bruge et fængende sprog.

15. Brug ikke spørgsmål og ! i samme subject-line

Du kender det sikkert– du modtager mails, som skriver noget i retning af: ”Brug for flere penge? Lån penge i dag!!”.

Problemet her, er hverken spørgsmålet, eller ”lån penge i dag”, men sammensætningen af de to. Det bliver hurtigt et overdrevet format med både spørgsmåls- og udråbstegn, og skræmmer måske dit publikum væk.

16. Brug ”preview tekst”

Selvom preview-teksten, teknisk set ikke er en del af din suject-line, vises den lige ved siden af – og den fortjener bestemt din opmærksomhed.

Preview-teksten giver modtagerne et lille ekstra kig til dit indhold. Når du ikke selv indstiller den, trækker mailsystemet automatisk en fra din mail. Det kan nemt se rodet ud, og er en spildt mulighed for at komme i kontakt med dine modtagere. Den eksakte mængde tekst, der vises, afhænger af e-mail type og brugerindstillinger.

17. A/B test dine subject-lines

Selvom det kan være fristende at stole på din intuition til at forudsige, hvilke subject-lines, der vil få folk til at klikke, så bør du altid A/B teste. Det der fungerer bedst for nogle virksomheder, fungerer måske ikke for andre. Hvad fungerer bedst for dit publikum: Lange eller korte? Med eller uden tal? Spørgsmål eller ej?

Svaret er: test, test, test..

 

 

Har du flere tips til gode subject-lines?

Så hører vi gerne fra dig i kommentarsporet.

 

Artiklen er skrevet med inspiration herfra og herfra.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld