6 gode tips til virksomhedens content

Hvis du arbejder med content marketing ved du, at der er mange ting, man bør have med i overvejelserne, når man producerer content. I artiklen her, har vi samlet 6 gode tips, som du med fordel kan bruge i denne proces. 

Målrettede keywords

SEO er for mange virksomheder et fokusområde – og her er keywords et væsentligt element ift. at forbedre din ranking i Googles søgeresultater. Det er stadig relevant at få keywords indarbejdet i dit content, men i takt med at Google løbende laver opdateringer i deres algoritme, kræves en mere strategisk tilgang, så du eksempelvis undgår uhæmmet keyword stuffing.

Det betyder at brugen af keywords i virksomhedens content efterhånden bliver en omhyggelig proces, og du bør fokusere på at tilføje keywords på en måde, så det stadig virker naturligt og forståeligt – kvalitet fremfor kvantitet!

Skriv til mennesket

Når man løbende producerer virksomhedens content, kan man nemt blive så fokuseret på at optimere det med SEO og Google for øje, at man næsten glemmer, at man rent faktisk skriver til andre mennesker. Uanset om du skriver produktbeskrivelser eller blogindlæg, bør du hele tiden huske på, at du skriver til en anden person i sidste ende, og det skal selvfølgelig have betydning for dit indhold – i sidste ende vil denne tilgang også komme dig til gode i søgemaskinerne, der netop løbende bliver opdateret for at sikre så brugervenlige resultater som muligt. Du kan altså nemt blive straffet for indhold, der ikke skaber en værdi for brugeren.

Inden du publicerer dit indhold, kan du med fordel spørge dig selv:

  • Vil mine læsere lære noget nyt eller få et nyt perspektiv på et emne?
  • Skaber jeg en reel værdi for mine læsere?

Letlæseligt indhold

Ingen bliver hængende for at læse dit indhold, hvis du ikke formår at fange deres interesse relativt hurtigt eller de ikke forstår, hvad du vil fortælle dem. Husk at din bounce rate også har betydning for din ranking på sociale medier, og det er derfor vigtigt, at du kan fastholde dine læsere på din landing page, så du kan få spredt dit content yderligere.

Du kan hurtigt og nemt gøre dit indhold mere overskueligt og letlæseligt, hvis du ex. husker at dele det op med underoverskrifter eller stiller dine pointer op i punktform. Brug også den viden du har om din kernemålgruppe når du måler på hvilket indhold, der fungerer bedst og brug dette i din content strategi.

Længden på indholdet

Er dit indhold langt nok? Desværre er der ikke nogen gylden regel for, hvor langt det optimale content skal være, men en god tommelfingerregel kan være at publicere indhold, der er mellem 500 og 800 ord (kilde: TechWyse).

Husk dog at kvaliteten altid er det vigtigste, og at ovennævnte nummer blot er et cirka-tal. Hold fokus ved at dit content skal være brugbart, konstruktivt og værdiskabende for læseren.

Er dit indhold unikt?

Nej, dit content behøver ikke at være banebrydene og komplet nytænkende, men det er vigtigt at du ikke skriver tekster, der allerede er publiceret andre steder på nettet. Duplicate content er en væsentlig grund til at mange virksomheder bliver straffet i Google, og det er derfor helt essentielt at du sikrer dig, at dit indhold er unikt.

Det kan sagtens gå an at citere en sætning eller to, men ikke noget med copy paste af længere tekststykker, såfremt du ønsker, at dit indhold dukker op i søgeresultaterne (og hvem gør ikke det).

Husk at dette ikke kun gælder blogindlæg, men i høj grad også produktbeskrivelser. En af de største SEO-fejl virksomheder laver, er at de kopiere produktbeskrivelser ind på deres website, der fuldstændig matcher den beskrivelse, producenten selv bruger på sit eget website.

Vær på den sikre side, og sørg for at alt dit content er originalt.

Linker du til andre ressourcer?

Alt for mange links er en dårlig ide, idet det forringer hele brugeroplevelsen, der som beskrevet ovenfor er af stor betydning for dit contents rangering. Dog kan relevante og nyttige links være en god ide, og det skaber desuden en vis troværdighed, hvis du ex. linker til forskellige ressourcer og kilder i dine artikler eller blogindlæg.

Google finder dine links mest relevante, hvis de holder sig indenfor samme industri eller branche, som du selv befinder dig i. Så vær ikke bang for at inkludere links i dit content, men sørg for at holde det relevant og troværdigt.

Har du andre tips til det gode content? 🙂

Så hører vi gerne fra dig i kommentarfeltet herunder.

 

Artiklen er skrevet ud fra dette blogindlæg fra TechWyse. 

 

Skriv en Kommentar