Det første halvår af 2021 er allerede gået. Tiden går stærkt og det samme gør udviklingen i den digitale verden, som allerede nu har budt på mange nyheder, selvom vi kun er nået halvvejs ind i 2021. Hos Digital Works sætter vi en ære i at formidle de berigende nyheder videre til vores værdsatte læsere. Derfor får du her vores populære artikler fra første halvdel af 2021.
PLANLÆG DIN INDSATS – CONTENTPLAN OG ÅRSHJUL
For mange virksomheder vender de samme begivenheder og aktiviteter retur hvert år. Der dukker dog altid nogle ting op, som man ikke har forudset. I den forbindelse kan et årshjul være et godt redskab til at planlægge jeres aktiviteter langt ud i fremtiden, og dermed sørge for, at årets indsatser spiller sammen i harmoni. I denne artikel giver vi dig en håndfuld skabeloner og redskaber til at komme i gang med at planlægge din indsats.
GRATIS VÆRKTØJER TIL VISUELT CONTENT
Det visuelle univers er blevet større og har også fået større betydning, når vi skal fange brugernes opmærksomhed på SoMe. I denne artikel har vi listet en række gratis værktøjer, som du kan bruge i dit arbejde med at skabe stærkt visuelt content i din kommunikation på de sociale medier.
GUIDE TIL BILLEDFORMATER PÅ LINKEDIN
De visuelle elementer er og bliver en vigtig del af arbejdet på LinkedIn. Så er det måske på tide, at du får rettet de skæve billeder til og får tilføjet billeder i det rette format? Vi har i denne artikel lavet en guide til billedformater, som du kan komme i berøring med på LinkedIn – hvad end det er din personlige profil eller på din Company page. Læs med her, hvor vi giver dig den ultimative guide til billedformater på LinkedIn.
VIDEO PÅ LINKEDIN – BEST PRACTICE
Video ses i større omfang, når man ruller ned igennem sit nyhedsfeed på LinkedIn. Det er gået op for de fleste virksomheder, at video ikke er til at komme udenom. I denne artikel slår vi fast, hvorfor du bør arbejde med video og giver dig gode råd til, hvordan du kan udforme dine videoer på LinkedIn.
6 STEPS TIL VELLYKKET EMPLOYEE ADVOCACY
Employee Advocacy er et begreb fra den digitale verden, som bliver brugt mere og mere. Begrebet dækker over en særlig SoMe strategi, som flere virksomheder har taget til sig i løbet af de senere år. Læs mere om fænomenet her, hvor vi giver dig seks steps til, hvordan du kan skabe en vellykket Employee Advocacy strategi i din organisation.
GØR BRUG AF INSTAGRAM SOM VIRKSOMHED
Instagram er et af de største sociale medier, hvor flere millioner hver dag poster billeder og lægger stories op fra deres hverdag. Det er dermed også en attraktiv platform for mange virksomheder, hvilket har fået antallet af virksomhedsprofiler til at eksplodere. Virksomheder der gerne vil gøre brug af de såkaldte ”stories” på Instagram bør derfor afklare hvordan platformen kan adskille sig i SoMe strategien. I denne artikel giver vi dig inspiration og tips til, hvordan du kan lave fængende Instagram-stories.
GUIDE TIL ANNONCERING PÅ LINKEDIN
LinkedIn er i konstant udvikling. Den digitale platform lancerer løbende nye funktioner, som giver dig bedre mulighed for at optimere din strategi og nå din målgruppe igennem mere målrettet annoncering. Læs mere her, hvor du får adgang til den helt store annonceguide til LinkedIn.
LINKEDIN NYHED: NYE FUNKTIONER PÅ DIN COMPANY PAGE
Med årsskiftet har LinkedIn besluttet, at du nu skal have flere muligheder på din Company Page. I et forsøg på at hjælpe organisationer og brands med at booste deres organiske aktiviteter og øge engagementet blandt medarbejderne, har LinkedIn tilføjet nye funktioner til din Company Page. Det drejer sig om tre nye funktioner i alt: ”My Company” fanen, ”Product Pages” og ”Stories”. Læs med her og bliv klogere på, om de nye funktioner er relevante for dig.