Så er det lige om lidt at mange af os går på lang juleferie… Men selvom virksomheden holder juleferie, er brugerne stadig derude. 

Det kan derfor være en god idé at opsætte alerts så du får besked hvis I omtales på de sociale medier, samt at planlægge indhold bliver postet mens I holder fri. I artiklen her får du tips og tools til at gøre indsatsen juleklar.

Opsæt alerts og få besked

Måske har I allerede et godt overvågningssystem der fanger hvad der måske bliver skrevet om jer online? Men kan disse data også tilgås hjemmefra, når du er på juleferie?

Her får du et par gode værktøjer som kan være nyttige i arbejdet med at holde sig orienteret – også i juleferien.

NutshellMail
keep calm get ready for christmasMed dette grats tool kan du få daglige e-mails, der giver dig overblik over al aktivitet på dine Facebook-sider samt fra Twitter. Du kan direkte i mailen se, om der er indlæg eller kommentarer, samt hvor mange der har set dine opdateringer. Og du kan selv indstille hvilke dage og tidspunkter, du ønsker mailen.

OBS: Dette tool er ikke længere gratis, men du kan prøve en gratis prøveperiode.

Mention
Opsæt alerts og få besked når du, dit produkt, dit brand eller lign. omtales. Mention er et betalt produkt, men du kan oprette en gratis prøveperiode – det holder lige til juleferien 🙂

Overskrift.dk
Overskrift.dk rummer både en gratis søgefunktion hvor du kan søge efter hvad der siges om fx. dit brand eller dine produkter, samt en betalt “alert funktion” hvor du løbende får besked via mail når der dukker nye resultater op. Der er 14 dages gratis prøveperiode.

Twilert
Arbejder du primært med Twitter kan dette tool være en god hjælp. Med Twilert kan du få besked hver gang dine valgte ord/navne omtales på Twitter. Her kan du få 30 dages gratis prøveperiode.

Planlæg indhold til de sociale medier

Mange holder jo ferie i halvanden til to uger i år, men det er længe at være tavs på de sociale medier. Planlæg derfor gerne indhold der kan blive udsendt, mens du holder fri.

Vigtigt: Når du planlægger indhold, så husk at der jo kan ske ting der gør dit planlagte indhold irrelevant eller upassende. Husk derfor hvilket indhold du har planlagt og huske at ændre det, hvis behovet opstår.

Facebook

Facebook har heldigvis selv en nem og overskuelig feature til at planlægge kommende opdateringer. I feltet hvor du skriver opdateringer, kan du klikke på pilen ved siden af “post” og her fra får du muligheden for at planlægge fremtidige indlæg. Du kan til hver en tid tilgå dine planlagte opdateringer direkte fra siden.

Planlæg indhold på Facebook

LinkedIn og på tværs af medier

LinkedIn har desværre ikke en indbygget planlægningsfunktion. Men her kan man bruge diverse 3. parts værktøjer som fx Buffer, som gør det muligt at planlægge fremtidige opdateringer på flere sider ad gangen, herunder også Facebook, Twitter og LinkedIn.

Prøv selv Buffer her.

Instagram

Benytter I Instagram i content-arbejdet, bør denne kanal jo også indtænkes. Her findes der en række værktøjer, bl.a.:

  • Take Off – Læg dit indhold i kø og få besked hvornår det er bedst at poste
  • Schedugr.am – Giver dig mulighed for at administrere flere konti samt planlægge indhold
  • Latergram.me – Planlæg indhold og styr din Instagram fra både web og mobil.

Nogle af ovenstående tools koster penge at bruge, men har alle mulighed for en gratis prøveperiode.

Hvad er dit bedst tip til planlægning ift. julen?

Del gerne gode tips og værktøjer i kommentarfeltet herunder.

 

NB: Denne artikel har tidligere været udgivet, og er opdateret og tilpasset pr. 30/11 2015.

Skriv en Kommentar