Er I også på Google+, uden måske rigtigt at bruge det aktivt? I denne artikel får du nogle fif til, hvordan den måske lidt inaktive profil, med få justeringer, kan bruges til at opnå bedre search ranking.

Google+ kan nemlig hjælpe med at forbedre dit websites search ranking – det kræver blot at du optimerer din side, profil og indhold. 

Hvorfor bruge Google+ til search?

En af grundene til at en optimeret G+ virksomhedsside og profil er et godt SEO-værktøj, er fordi det første link, der tilføjes en G+ update er et DoFollow Links (DoFollow Links er en af kerneaktiviteterne i SEO, som sammen med bl.a. PageRank, TrustRank og er medbestemmende for, hvordan du rangerer sammen med bestemte keywords). Linket får en form for værdi også kaldet “link juice” til det website, du deler indhold fra eller henviser til.

4 nemme fif til bedre ranking med Google+

 1) SEO Titlen

Her taler vi om navnet på din G+ virksomhedsside, her er det naturligvis vigtigt at bruge sit virksomhedsnavn, og ikke forsøge at flette alle mulige keywords ind, som man nemt kunne tro giver resultater i en google søgning. Det kan virke uprofessionelt og har en meget lille SEO værdi.

2) Tilpas URL’en

For nyligt åbnede Google+ op for, at man kan tilpasse URL’en. Det er en god mulighed for at få et “clean”-link, det ser pænt ud, og så kan din G+ URL, website URL og LinkedIn URL se nogenlunde ens ud.

– https://plus.google.com/+VirksomhedensNavn.

Man tilpasser URL’en inde under funktionen “about”.

3) SEO meta beskrivelse (description)

Meta beskrivelsen påvirker ikke SEO direkte, men idet Google anvender brugerdata som fx antal kliks til at bedømme et sites placering, er beskrivelser blevet endnu vigtigere end før. Meta beskrivelse er den tekst der er synlig ude i selve søgeresultatet, og den påvirker derfor brugerene ift. hvilket link der klikkes på.

Denne funktion gør det muligt at kombinere din tagline og de første 2 sætninger af din introduktion. Lidt ligesom på Twitter har du kun 160 tegn – så kort og præcist er vejen frem her.

Hurtig guide til hvordan du redigerer meta beskrivelsen:

  • Klik på “Manage this page”-knappen i toppen af siden
  • Klik derefter på “Edit page” i sektionen, hvor dit sidenavn er
  • Klik “Edit” i Story-sektionen på næste side
  • Lave dine ændringer og tryk “Save”

Her er det en rigtig god ide at inkludere dine SEO keywords i beskrivelsen.

4) Google+ Authorship

Dette er en vigtig ranking-faktor, og en du måske ikke kender i forvejen. ‘Authorship’ tagger alt det content du producerer og fortæller Google, at du har lavet det.  

Uden Google+ authorship mister du potentiel “link juice” og SEO. Der er to måder at sætte Google+ authorship op på.

  1. Hvis du har en e-mail adresse, der passer til dit domæne, kan du gå til Google+ Authorship og helt enkelt indsætte din e-mail adresse
  2. Hvis du ikke har en e-mail adresse, der passer til dit domæne, så skal du inkluderer et Google+ link for hver site, du skriver for – du kan bruge denne formular: <a href=“[profile_url]?rel=author”>Google</a>
    (Her er en mere detaljeret guide)

Det var fire nemme måder at optimere din Google+ profil eller virksomhedsside på og derved opnå en bedre search ranking.

Læs også Google+ for begyndere

Denne artikel er en lynguide til, hvordan du navigerer rundt på G+.

Kilde og inspiration

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld