Natten til mandag dansk tid gik America endnu engang i stå, da der for 45. gang var Super Bowl finale. Og da de to hold Pittsburg Steelers og Green Bay Packers løb på banen i Dallas, Texas, var det ikke kun de to mandskaber som var toptunede til braget. På sidelinjen har nogle af verdens største brands i lang tid arbejdet på, at kunne levere den mest populære reklame, når der er pause i spillet. Reklamerne er hvert år forbundet med en kæmpe hype og virksomhederne må slippe op mod 15 millioner kroner for en 30 sekunders reklame! 

Af Anders Budde

Sidste år introduceredes Brand Bowl som skulle gøre reklamepauserne i Super Bowl til en kæmpe social event på Twitter og fremme seernes reaktioner på de viste reklamer. Brand Bowl kårer den mest succesfulde Super Bowl reklame, ud fra hvilken reklame der får flest positive tweets. Eventet var en stor succes, hvor flere end 60.000 tweets brugte Brand Bowls hashtag.

Klik her for at læse mere om Brand Bowl 2011 og se hvilke reklamer der klarede sig bedst i 2010.

En af de meget omtalte reklamer fra årets Super Bowl er Volkswagen The Force. I skrivende stund har den fået næsten 21 millioner visninger på YouTube og er blevet nævnt i mere end 25.000 tweets.

Se selv reklamen her:

Skriv en Kommentar