Tilstedeværelse på Facebook – vigtigere end nogensinde?

Lab42 har spurgt 1000 brugere af de sociale medier om deres forhold til at ”like” brands på Facebook. Det er der kommet en ganske omfattende infographic ud af, med mange interessante iagttagelser, bl.a. kan man ud af infographic’en læse at:

  • Hele 87 % af de adspurgte interagerer med brands på Facebook
  • 35 % af disse, føler at virksomhederne rent faktisk lytter mere til dem på Facebook
  • 75 % føler sig mere tilknyttet til brandet pga. Facebook
  • Hele 50 % af de adspurgte mener at et brands Facebookside er langt mere nyttig end brandets hjemmeside
  • 69 % har ”liket” et brand, bare fordi en ven gjorde det

Infographic’en viser i øvrigt, at gode rabatter og tilbud er den største motivationsfaktor for at interagere med et brand på Facebook. Til gengæld er et overvæld af posts fra brandet, den hyppigste årsag til, at de adspurgte vil ”unlike” et brand, mens 3. pladsen for denne kategori indtages af, at brugerne har haft en dårlig kundeoplevelse.

Få mange flere facts om, hvorfor dit brand bør være på Facebook, i infographic’en nedenfor. Du kan også læse mere om undersøgelsen om værdien af brands på Facebook her.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld