Det skal du vide om de nye LinkedIn-sider

LinkedIn har annonceret ”LinkedIn Pages”, som er den næste generation af Company Pages. Vi giver dig et overblik over, hvad ændringerne betyder for dig og din LinkedIn-side.

1. Nyt design på din LinkedIn-side

Først og fremmest kommer der et nyt ”look” på din virksomheds LinkedIn-side. Vi har samlet tre tips til, hvad du skal opdatere, så snart de nye sider kommer:

  • tilføj virksomhedens payoff under profil-billedet
  • vælg en relevant knap, som leder hen til dit website
  • brug coverbilledet til at vise mere af virksomheden – så det er pænt fra både desktop og mobil.

Du får et sneak peek på det nye design her:

Læs også artiklen ‘Nyt design til din virksomhedsside‘, hvor du får 3 tips til, hvordan du udnytter de nye muligheder bedst muligt.

2. Administrer din LinkedIn-side fra mobilen

“Kan det virkelig være rigtigt, at jeg ikke kan lave opslag på min virksomhedsside fra mobilen af?” Dette er et spørgsmål, som vi tit får fra vores kunder, og svaret har indtil nu været et nej. Men det bliver der snart lavet om på.

Med det nye design, bliver det nemmere at opretholde virksomhedens tilstedeværelse på LinkedIn – også når du er på farten. Den nye relancering betyder nemlig, at virksomhedssiden kan tilgås fra mobilen, så du kan oprette opslag og svare på kommentarer, når du er ude af kontoret, hvor der ikke altid er adgang til en computer. Dette giver dig mulighed for at dele nyheder, som er relevante lige nu og her.   

3. Knyt relevante hashtags til din LinkedIn-side

Hashtags er for alvor kommet til LinkedIn. Her er både personer og virksomheder begyndt at arbejde strategisk med brugen af hashtags på LinkedIn, ligesom vi ser det på andre sociale medier som fx Twitter og Instagram.

Med den nye lancering kan sideadministratorer knytte relevante hashtags til LinkedIn-siden, så det bliver nemmere at lytte og reagere på interaktioner, der handler om din virksomhed eller andre relevante emner på LinkedIn. Dette hjælper dig til at få synlighed overfor dem, der er relevante for netop din virksomhed.

4. Indsigt i, hvad der ”trender” på LinkedIn

LinkedIn har også tilføjet en ny funktion til LinkedIn-siderne, der hedder ‘Content Suggestions’ eller ‘Indholdsforslag’. Denne funktion gør det muligt at finde de emner og det indhold, som din målgruppe interesserer sig for her og nu. Nedenfor kan du se, hvordan ‘Indholsforslag” fungerer på LinkedIn-siden.

I eksemplet er der lavet en søgning på, hvad der interesserer følgende målgruppe:

  • Filtrer efter: LinkedIn-brugere
  • Beliggenhed: Danmark
  • Funktion: Marketing
  • Anciennitet: Ledere, direktører, ejere.

Se indholdsforslag her:

 

5. Vedhæft dokumenter til dine opslag

Det har hidtil været muligt at dele billeder, videoer og tekst fra virksomhedssiden, men som noget nyt, bliver det også muligt at tilføje dokumenter i dine opdateringer. Det kan fx være dokumenter som PowerPoint, Word-filer eller PDF’er.

Brug funktionen til at dele den seneste pressemeddelelse eller whitepaper.

6. Videredel medarbejdernes LinkedIn-opslag

Undersøgelser viser, at medarbejdernes opslag genererer op til 8 gange mere engagement end opslag fra virksomhedssiden. Det har resulteret i, at employee advocacy længe har været det helt store buzzword for alle, der arbejder med sociale medier.

Mennesker stoler på mennesker – og ikke på brands. Medarbejderne er derfor de bedste ambassadører for virksomheden.

LinkedIn gør det nu endnu nemmere at få medarbejdernes stemmer delt. Med det nye design, har du mulighed for at finde medarbejdernes offentlige LinkedIn-opslag – og dele dem direkte fra virksomhedens egen LinkedIn-side.

Se et eksempel nedenfor:

 

Hvilke muligheder ser du mest frem til?

Del gerne din mening med os i kommentarfeltet nedenfor.

2 Svar
  1. Michelle Hemmingsen

    Tak for et fint blogindlæg.

    Jeg har et par spørgsmål, I måske kan hjælpe med:

    – Hvor tilføjer I hashtags henne på virksomhedens side? I beskrivelsen?
    – Er den nye funktion med deling af filer kørende endnu, eller er det blot noget, I ved kommer?
    – Har I nogen erfaring med funktionen “Indholdsforslag”?

    På forhånd tak.

  2. Katrine Grønsund

    Hej Michelle,

    Tusind tak for din kommentar.

    1) Vi har ikke selv fået mulighed for at tilføje hashtags, så det ved vi desværre ikke.

    2) Nogle enkelte profiler har fået funktionen, der gør det muligt at vedhæfte filer. Forhåbentlig bliver det meget snart rullet ud til alle.

    På LinkedIns egen blog skriver de:
    Admins can also associate their Page with hashtags, so they can listen in and respond to conversations happening about their brand or relevant topics on LinkedIn. What’s more, while admins have always had the ability to post images, native video and text to their LinkedIn Company Pages, they can now share documents, like PowerPoint presentations, Word Documents and PDFs to tell richer and more compelling brand stories.

    3) Vi har kun få erfaringer med “Indholdsforslag”. Som ses i eksemplet i artiklen er det muligt at søge på, hvad bestemte målgrupper engagerer sig med fx. danskere med en marketingfunktion.

    Beklager vi ikke kan give dig et klart svar, men det skyldes, at mange af funktionerne først bliver rullet ud i starten af 2019.

    Du kan læse mere på LinkedIns egen blog her: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-news/2018/introducing-the-new-linkedin-pages

    De bedste hilsner,
    Katrine

Skriv en Kommentar

 

Professionel brug af Company Pagen

Mange virksomheder har efterhånden fået etableret en Company Page på LinkedIn, og arbejder måske også allerede med Content marketing, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? Vi hjælper jer til at nå jeres mål.
Læs mere her