E-mail marketing lever stadig godt i 2021

Har du overvejet at stoppe med at sende nyhedsbreve, da du ikke føler, at du opnår det ønskede resultat? Hvis ja, så bør du måske revurderer den beslutning. I 2021 lever nyhedsbreve stadig godt – det handler blot om at producere og udsende dem ”rigtigt”. Undersøgelser viser, at forbrugere i gennemsnit bruger hele 2,5 timer om dagen på personlige e-mails, og at det at tjekke e-mails er blevet en integreret del af hverdagen. Dette gør, at potentialet med nyhedsbreve er stort. Læs med her, hvor vi giver dig en masse facts omkring nyhedsbreve samt nogle gode tips og tricks til hvad du bør huske.

Udsendelse af nyhedsbreve har længe været et omdiskuteret emne, da nogle har en opfattelse af, at nyhedsbreve er et irritationsmoment, mens andre mener, at det er et effektivt marketingredskab. Hos Digital Works sender vi stadig nyhedsbreve, da vi mener og oplever, at det er en effektiv måde at skabe faglig værdi for vores modtagere.

Lad os starte med nogle facts til at underbygge påstanden om, at nyhedsbreve, gjort rigtigt, kan være et effektivt marketingredskab:

  1. Forbrugere bruger i gennemsnit 2,5 timer om dagen på personlig e-mail og 3,1 timer på arbejdsmail
  2. E-mail marketing er mere effektivt end alle former for annoncering
  3. Du kan opnå at få hele 32 gange igen på din ROI
  4. Konverteringsrater kan være betydeligt større på e-mails sammenlignet med andre kanaler
  5. 59% af forbrugere fortæller, at e-mail marketing påvirker deres forbrugsadfærd

For at sikre at dine nyhedsbreve er effektive og performer, er der forskellige parametre, som du bør være opmærksom på, huske og inkorporere i dine nyhedsbreve. 

Lad os starte med de ting, som du bør undgå for ikke at miste dine nuværende eller kommende læsere:

Pas på med at sende de samme e-mails til alle på din permissions liste

Det er faktisk kun 14% af modtagere af nyhedsbreve som mener, at hovedparten af de e-mails som de modtager, er relevante for dem. For mange virksomheder sender de samme e-mails ud til alle i deres database. Nyhedsbreve bliver et irritationsmoment, hvis de ofte ikke er tilpassede.

Nøje overvej frekvensen af dine udsendelser

For 45% af forbrugere er det et irritationsmoment at modtage nyhedsbreve for ofte. Det er derfor vigtigt at ramme et såkaldt ’sweetspot’ for frekvensen af dine udsendelser. Undersøgelser viser, at det kan være en god idé at undgå flere end én udsendelse om ugen.

Undgå at dit nyhedsbrev bliver for langt 

Nyhedsbreve performer bedst, når de er korte og præcise. I gennemsnit får forbrugere over 100 e-mails om dagen (både personlige og arbejdsrelaterede), og derfor er det vigtigt, at dit nyhedsbrev er kort og let læseligt. Undersøgelser viser, at det gennemsnitlige nyhedsbrev er på 435 ord og tager 3,3 min. At læse.

Nu til de ting som du bør gøre for at bibeholde eller få flere tilmeldte til dit nyhedsbrev:

Segmentér din permissions liste og målret dine nyhedsbreve

Forsøg efter bedste evne at dele din permissions liste op i segmenter, så du ikke sender de samme nyhedsbreve ud til alle. Målretter du dine nyhedsbreve efter interesser, vil dine læsere i højere grad finde indholdet interessant, og dermed vil dine nyhedsbreve blive mere effektive.

Informer snarere end sælg

Nyhedsbreve associeres ofte med salg, hvilket for mange kan være trættende. Det kan derfor være en god idé at anvende dine nyhedsbreve til at informere dine modtagere om nyheder i din virksomhed, sjove facts, eller andre historier som du tror vil berige. Gør dine modtagere opmærksom på din virksomhed og dit brand, så de har det i tankerne den dag, hvor de har brug for det produkt eller den service, som du tilbyder.

Dit nyhedsbrevs subjectline er vigtig 

Undersøgelser viser, at 47% af nyhedsbrevsmodtagere åbner e-mails baseret alene på subjectlines. Overvej derfor nøje hvordan du formulerer dine subjectlines, så de fanger læserens opmærksomhed. Gør gerne dine subjectlines korte og præcise, hvor du evt. stiller et spørgsmål. Hvorvidt brugen af emojis er en god idé for din virksomhed, er en individuel sag. Dog oplever brands en højere åbningsrate på udsendelser, hvor de bruger emojis i deres subjectline.

Har du testet, hvilke tidspunkter der fungerer bedst for dig?

Hos Digital Works har vi lavet mange tests for at afklare, hvornår det giver bedst mening for os at sætte vores nyhedsbreve til udsend. Vi anbefaler også, at du tester dette, da tidspunktet for udsendelse kan have stor betydning for dit nyhedsbrevs performance. Nogle undersøgelser viser, at de højeste åbningsrater bliver opnået ved at sende e-mails ud om morgenen, men tag ikke dette for gode varer – test det selv.

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Mange virksomheder har efterhånden fået etableret en Company Page på LinkedIn, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem undervisning og øvelser.
Læs mere