Engagerende indhold til din LinkedIn-side

De fleste ved sikkert, at en af nøglerne til succes på de sociale medier er kvalitetsindhold, der engagerer brugerne. Men det er ofte nemmere sagt end gjort. I artiklen her giver jeg et par tips til, hvordan du sikrer engagement på din Company Page på LinkedIn.

Det allerførste du bør gøre er at få styr på formålet med tilstedeværelsen. Kort sagt, hvorfor er netop jeres virksomhed på LinkedIn? Ønsker I at øge kendskabsgraden? Er det branding? Ønsker I at profilere jer som en attraktiv arbejdsplads? Ønsker I at skabe salg? Eller noget helt femte? Før der er styr på formålet, kan det være en udfordring for de fleste at fastlægge typen af indhold, og hvem der skal bidrage til udarbejdelsen af content.

Find ud af hvad der interesserer målgruppen

Det lyder nemt nok, men er alligevel lidt af en udfordring. Udsender virksomheden ex nyhedsbreve, eller driver I en Facebook-side, så har du måske allerede en idé om, hvilke typer af opdateringer din målgruppe engagerer sig i. Men måske er LinkedIn-siden jeres første tiltag, eller er jeres formål med LinkedIn anderledes fra de øvrige medier? I så fald, gælder det i høj grad om at benytte, de statistikker LinkedIn giver dig. Ca. 24 timer efter du har postet en opdatering, vil du kunne se data på, hvor mange visninger din opdatering har fået, hvor mange der har liket, delt og kommenteret. Vigtige informationer ift. at sammenligne forskellige typer indhold. Og husk at indholdet bør være relevant ift. jeres virksomhed og branche.
Ifølge LinkedIn ønsker brugerne:

  • 60 % på LinkedIn er interesserede i branche insights
  • 53 % på LinkedIn vil gerne høre nyt fra virksomhederne
  • 43 % på LinkedIn er interesserede i nyheder om produkter og ydelser.

Opdater løbende din Company Page

Ét af de hyppigste spørgsmål vi får omkring driften af virksomhedssider er, hvor ofte skal man poste nyheder på vores LinkedIn-side? Vi plejer at svare, at det skal man gøre, når man har noget på hjerte! Men, men, men… Har du ressourcerne til det, vil en fast tilstedeværelse være at anbefale, også for at sikre at du når så mange af dine followers som muligt. Ifølge LinkedIn vil ca. 20 % af dine followers se dine opdateringer men hold selv løbende øje med statistikken på din side, og hold øje med hvordan dine opdateringer performer.

LinkedIn anbefaler desuden, at du bør udsende mindst 20 opdateringer pr. måned for at opnå den optimale reach og gerne helt op til 3-4 om dagen. Disse anbefalinger må man antage er givet ud fra det amerikanske marked, og jeg vil derfor mene, at man skal skrue en smule ned for volumen på det danske marked. Det er de færreste, der har nok relevant indhold til den frekvens, og de danske brugere er heller ikke vant til så høj en frekvens af udsendelser fra virksomhederne på LinkedIn – endnu.

Husk ikke at sortere medarbejderne fra

På LinkedIn kan man målrette sine statusopdateringer. Og et af de filtre der kan benyttes, er at sortere medarbejdere fra. Og netop dette filter giver for mange, umiddelbart god mening at benytte, idet “medarbejderne jo ikke er målgruppen”. Men, husk på at medarbejderne ofte er dine bedste ambassadører og en uvurderlig kilde til at sprede jeres content videre ud i deres netværk. Ifølge LinkedIn er medarbejdere faktisk hele 70 % mere tilbøjelige til at engagere sig i sidens indhold og herved like, dele eller kommentere opdateringen, som alle er handliger, der spreder dit indhold ud i deres eget netværk.

Opfordr gerne internt medarbejderne til at like og dele virksomhedens opdateringer på LinkedIn.

Vil du vide mere om Company Pages på LinkedIn?

Jeg har herunder samlet en række links og artikler til dig, som vil gøre dig klogere på arbejdet med LinkedIn.

Hvad er dit bedste tip?

Del gerne dine erfaringer og tips til at skabe bedre og engagerende indhold til virksomhedssider på LinkedIn.
Skriv en kommentar i feltet herunder.

Skriv en Kommentar

 

Virksomheden på LinkedIn

På 4 timer bliver du klædt på til at etablere virksomheden på LinkedIn eller optimere virksomhedssiden hvis I allerede er der. Få indsigt til at vælge fokus, strategi og indsatsområder samt viden til den løbende drift.
Læs mere her