Facebook – still going strong

Nogle tvivler på Facebooks fremtid blandt de mange sociale medier, og der har da også været tale om en udvandring specielt blandt den yngre målgruppe. Men er der noget om snakken? Ikke ifølge Facebook selv!

Facebook har selv lavet en større undersøgelse af det sociale medie, om brugernes engagement og omkring virksomhedssider, promoted posts mm.

Af Eva Kold

Facebook Sharing Likes

  • Likes: 4,5 mia. – steget med 67 % – gennemsnitligt antal af likes genereret i maj 2013, det er i forhold til de 2,7 milliarder likes genereret dagligt i August 2012
  • Content Items Shared: 4,75 mia. – steget med 94 % – gennemsnitligt antal af indholdsdeling i maj 2013, det er igen i forhold til 2,45 mia. delinger dagligt i august 2012
  • Månedlige aktive brugere: 1,11 mia. – steget med 23 % – per marts 2013, er tallet steget med 901 millioner månedlige aktive brugere i marts 2012

Facebook User Counts Year Small

  • Daglige aktive brugere: 665 mio. – steget med 26 % – gennemsnitligt per marts 2013, er antallet af daglige aktive brugere steget med 526 millioner siden marts 2012
  • Mobile månedlige aktive brugere: 751 mio. – steget med 54% –per marts 2013, er antallet af månedlige aktive brugere på mobile enheder steget med 488 millioner siden marts 2012
  • Instagram: 100 mio. månedslige aktive brugere – per februar 2013

Facebook Revenue Year Small

  • Lokale virksomheder: 16 millioner – steget med 100 % – antallet af lokale virksomhedssider per maj 2013, er steget fra 8 millioner siden juni 2012
  • Promoted (promoverede) Posts:  7,5 millioner – antallet af promoted posts lavet siden juni 2012 til maj 2013
  • Indtægter: $ 1,46 milliarder – steget med 38 % – i det første kvartal af 2013, steg tallet fra $ 1,06 milliarder i forhold til det første kvartal af 2012

Facebook Payments Growth SMall

  • Reklameindtægter: $ 1,25 mia. – steget med 43 % – i det første kvartal af 2013, steg tallet med 872 millioner i forhold til det første kvartal i 2012
  • Medarbejdere:  4.900 – Steget med 38 % – per marts 2013, stigning fra 3.539 siden marts 2012
  • Game Payers:  24 % flere – stigning fra marts 2012 til marts 2013

Vi har alle lagt mærke til de store ændringer og tiltag, Facebook har gjort sig de seneste par år, og vi er ikke i tvivl om, at de har formået at skabe sig en fantastisk forretning. På trods af en dårlig start på børsmarkedet, har de formået, gennem diverse betalte muligheder, at løfte forretningen op på et nyt plan.

Spørgsmålet er, hvorvidt tallene er helt objektive, og hvordan de er målt, da der er flere, som har skrevet om faldende besøg og engagement, lukninger af profiler og lignende.

Trods successen…

Man må indrømme at disse statistikker er meget positive, og kun giver god grund til at fortsætte eller begynde sit eventyr på Facebook. Og ingen tvivl om, at der er mange fordele ved dette medie, hvis man forstår, at begå sig der og vil investere i mediet. Dog er der stadig nogle, som bevidst vælger det fra, og det så vi blandt andet hos Fullrate i maj måned, valgte at sætte deres Facebook og Twitter profiler på standby. Og det må jo siges at give god mening, når man vælger det bevidst fra for at kunne tilbyde sine kunder den bedste service, selvom man i disse tider nærmest forventer, at alle virksomheder er på diverse sociale medier.

Mere Facebook viden

Vil du gerne du gerne have mere ud af din tilstedeværelse på Facebook og få lidt inspiration, har vi her samlet nogle relevante artikler til dig:

Kilde til tal og stats i artiklen er Techcrunch.

 

Skriv en Kommentar

 

Hold dig opdateret omkring Facebook

Vi sorterer i den enorme mængde af artikler der løbende udsendes om Facebook, og poster her links omkring de væsentligste ændringer for Facebook-sider og annonce-muligheder.
Se mere her