Problemer med at få tilmeldinger?

Det er for mange essentielt at udvikle en stærk permissiondatabase for at få succes med mailudsendelserne. Derfor er det vigtigt, at dine kunder har let ved at skrive sig op til nyhedsbrevet via din hjemmeside.

Se derfor jeres tilmeldings-side efter i sømmene, for at optimere sign-up processen for kunderne og herved øge jeres permissiondatabase. Der kan være flere årsager til, at processen fejler, og nedenfor har vi listet tre af de mest typiske.

Af Line Nymand Hansen

Tilmeldingen er dårligt placeret

Selv om du selv synes, at tilmeldingsfeltet eller -knappen er synlig på hjemmesiden, er det ikke sikkert, at kunderne ser igennem den samme linse som dig. Et godt tip er at placere tilmeldingsfeltet øverst på siden eller lave en brugertest for at se, hvor kunderne rent faktisk kigger hen på jeres side. Overvej om feltet skal findes på flere af jeres sider, således at folk, der ledes ind på jeres hjemmeside via fx Google, også har en chance for at skrive sig op uden at skulle ind på forsiden.

Tilmeldingen skiller sig ikke ud

Hvis sign-up feltet ligner den omkringliggende side for meget, bliver brugerne blinde for den. Prøv eksempelvis at gøre skriften fed,brug en stærk kontrastfarve til at markere teksten eller tilmeldings-knappen eller tiltræk øjet med en animation eller et stort billede.



Man kan også vælge at lave et pop-op vindue, som spørger direkte til fx nyhedsbreve som Express har gjort det, men husk at det skal være meget let for brugeren at klikke sig væk fra det igen.

Man kan også fremhæve tilmeldingen som et lille banner, der både indeholder kontrastfarver og forskellige skriftstørrelser, der kan fange blikket.

Tilmeldingen gør brugerne usikre

Folk er bange for at ende med at modtage spam, og tør derfor ikke tilmelde sig noget, der gør dem usikre på, hvad de vil modtage. Sørg for at jeres tilmeldingsblanket afstemmer brugernes forventninger til fulde – Skriv hvad de kan forvente at modtage og hvor tit!

Reebok er et godt eksempel på, hvad man skal fortælle brugerne, når de skriver sig op. Her får man både af vide, hvad de sender, og hvad brugeren kan få ud af det. Bemærk at man kan tilmelde sig i øvre højre hjørne uanset hvor på hjemmesiden man befinder sig.

En anden god tilgang til sign-ups kan være at lade brugerne bestemme, hvordan de helst vil kontaktes. Man kan eksempelvis giver brugerne rig mulighed for at vælge deres præferencer, eller linke til jeres privatlivspolitik, så brugerne kan føle sig helt trygge ved, hvordan I behandler deres oplysninger.

Som en sidste ting: Sørg for at give kunderne det, du har lovet. Lover du dem rabat, skal de også have rabat. Det kan være farligt at glemme sine løfter til brugerne, da de sociale medier gør det let for dem at beklage sig til andre, som kan have interesse i dit brand.

Har du flere gode tips?

Er det let at tilmelde sig jeres nyhedsbrev? Hvad tilbyder du dine kunder, og holder du hvad du lover? Har du andre gode råd du synes vi har glemt, så er du mere end velkommen til at kommentere i feltet herunder, og sæt gerne et link ind til, hvordan I har gjort det på jeres website.

Skriv en Kommentar

 

Vækst din permission database

Vi har skrevet en spændende artikel om, hvordan du kan øge din permissiondatabase med op til 33%. Kunne den være noget for dig?
Læs hele artiklen her