Året synger så småt på sidste vers, og mange begynder at forberede sig på det nye år. Derfor ser vi vores snit til at hjælpe dig på vej med guldkorn på det digitale område. Vi har nemlig samlet vores mest populære artikler fra året, der gik, med konkrete værktøjer, guides samt god inspiration, som kan hjælpe dig med dit digitale salg, marketing og/eller kommunikationsarbejde i det nye år.

Top artikler for året der gik

  1. Sådan bliver du set af headhunteren på LinkedIn
    LinkedIn har over de seneste år ændret sig fra at være et online CV til nu i højere grad at være en platform for vores personlige branding. Vi har interviewet Henrik Brabrand, adm. direktør i executive search selskabet, TRANSEARCH Albright A/S, for at blive klogere på, hvad headhunteren ser efter, når de leder efter kandidater på LinkedIn.
  2. Hvilke sociale medier kan hvad
    Udvalget af sociale medier bliver større og større, og for nogle kan det være svært at finde ud af hvilke sociale medier, der giver mening for netop deres forretning. Derfor har vi dykket ned i fordele og ulemper ved nogle af de mest populære sociale medier.
  3. Udviklingen i danskernes brug af sociale medier
    DR udgiver hvert år Medieudviklingen med spændende konklusioner på danskernes brug af diverse medier i det forgangne år. Vi har plukket de vigtigste pointer om udviklingen i danskernes brug af sociale medier og internet og sætter desuden fokus på, hvordan du kan bruge den viden i din virksomhed.
  4. 5 vigtige trends i digital marketing 2016
    Selvom den digitale evolution måske kan virke overvældende, så er det vigtigt at se væk fra gamle tendenser og vende sig mod de mange nye muligheder i digital marketing. For her er der gode muligheder for at komme foran dine konkurrenter – med den rette indsigt.
  5. Find hurtig LinkedIn-hjælp – Quick links
    De fleste af os kender det – vi leder og leder efter nogle specifikke funktioner på LinkedIn… Vi kan huske de er der, men ikke hvor de er. I artiklen her har vi samlet en lang række af direkte links til mange af disse funktioner.
  6. 3 steps til en effektiv social media kalender
    En marketingmedarbejders hemmelige våben til planlægning af social media aktiviteter er kalenderen. Ikke nok med at en solid social media kalender giver dig heads up på, hvilke kommende events der er vigtige – den giver dig også overblikket over de forgangne måneder.
  7. 4 gode analyser til Facebook Insights
    Får du det optimale ud af dine data fra Facebook Insights? Og har du en klar målsætning om, hvordan du griber analysen af dem an? Du får her en gennemgang af, hvordan du kan gribe dine data an med fire fokuspunkter.
  8. 5 tips til aldrig at løb tør for content
    Content marketing står højt på mange virksomheders to do liste, og der investeres oceaner af tid og ressourcer i at få udarbejdet godt content. Men hvad gør du, når de sociale medier hungrer efter indhold, og de gode ideer ikke ligefrem står i kø? Vi giver dig 5 tips, så du aldrig løber tør for indhold.
  9. LinkedIn rekrutteringstrends for 2016
    LinkedIn påtog sig i starten af året rollen som spåkone og forudsagde hvilke rekrutteringstrends, der ville gøre sig gældende for 2016. Med deres rapport Global Recruiting Trends 2016 deler 4.000 fagfæller fra 40 forskellige lande ud om deres prioriteter, potentielle udfordringer og muligheder for det nye år. Vi har samlet et overblik.
  10. Live broadcasting – Det skal du vide
    Inden for det seneste års tid er flere udbydere af “live broadcast” kommet på markedet. Hvem er de store på markedet? Hvordan bruger brands den nye mulighed? Og hvad skal du vide? Få overblikket her.
  11. Få styr på LinkedIn-indstillingerne
    Uanset om du skal bruge LinkedIn privat eller i arbejdssammenhæng, så er det vigtigt at have styr på de personlige indstillinger. Derfor har vi lavet dette overblik over væsentlige indstillinger, så du ved, hvad du bør være opmærksom på og have en holdning til.
  12. Salgsdirektørens guide til LinkedIn
    Flere og flere salgsdirektører er begyndt at arbejde med begrebet Social Selling, men det er bestemt ikke altid en nem opgave at få omstillet salgsorganisationen til at arbejde professionelt med en anderledes tilgang til salget. Vi har samlet 5 konkrete tips til, hvordan du som salgsdirektør skaber succes i din organisation.

Godt indhold fra 2015

Det kan godt være, det ofte går stærkt på de sociale medier, men dermed ikke sagt, at nogle gode råd ikke stadig holder stik. Derfor skal du ikke snydes for nogle af 2015’s bedste guldkorn.

Har du ønsker til indholdet for 2017?

Så del gerne dine forslag herunder.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Uddannelse i sociale medier

For at få optimalt udbytte af virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier er det yderst vigtigt, at der er fokus på elementer som strategi, planlægning, lovgivning, måling og optimering.
Læs mere og bestil materiale her