Så kom de endelig: Google+ pages til virksomheder og brands. Det som mange har ventet på. Det som af mange allerede er blevet døbt Google’s svar på Facebook-siden…

Af Charlotte Østergaard Jørgensen

I sommer præsenterede Google deres bud på et nyt sociale medie; Google+. I dag lancerede Google så deres nye brand pages på det sociale netværk, en nyhed vi er mange som har ventet længe på. Selvom det hele ligger klar, er der dog ikke adgang for alle endnu – vi får pt. meldingen som du kan se på billedet herunder:

Google+ sider ikke klar til alle

Opdatering 7. november kl. 23.20: Nu er der åbnet for alle – Lav din egen virksomhedsside på Google+ på http://www.google.com/+/business/

Man kan vælge at oprette sin virksomhed i en af følgende kategorier:

  • Lokal virksomhed eller lokalt sted
  • Produkt eller varemærke
  • Virksomhed, institution eller organisation
  • Kunst, underholdning eller sport
  • Andet

Del på kryds og tværs på Google+

Det som Google+ bl.a. har differentieret sig på, er deres såkaldte “cirkler”. Altså forskellige grupperinger af mennesker du vælger at dele forskellige oplysninger med. Disse findes naturligvis også på de nye virksomhedssider på Google+, og gør det derfor muligt at bruge én og samme side til at kommunikere med fx. både medarbejdere, kunder og leverandører.

Læs mere om deling af informationer på Google+ pages

+1 knappen is here to stay

Det kommer ikke som nogen overraskelse, men Google bruger naturligvis +1 knappen som redskab for virksomheder der ønsker at promovere deres budskab. Vi ser allerede flere og flere websites med +1 knappen integreret (se blot i bunden af denne artikel), men for nylig blev den lille knap også at finde i annoncer på Google.

Læs mere om mulighederne med +1 knappen her

Google+ i Analytics

Dem som følger med i udviklingen af Google Analytics vil vide, at der sker rigtig meget for tiden. Der er kommet mange nye features; blandt andet er der kommet såkaldte “sociale rapporter” hvori du kan blive klogere på hvilke sider der får +1’s, hvordan engagementet ændrer sig over tid og meget mere. Og det lader til at Google Analytics fortsat vil blive opdateret på dette område. Det glæder vi os til.

Læs mere om Google+ pages i Analytics her

Se video om Google+ pages

Vil du vide mere, kan du blive klogere på www.google.com/+/business, på Google’s officielle blog samt i videoen herunder.

Se eksempler på Google+ brand pages

Traditionen tro har man lige “snydt lidt” og ladet nogle udvalgte virksomheder komme først i køen. Herunder kan du se et par af de Google+ virksomhedssider der allerede er oprettet.

Og Digital Works er naturligvis også at finde på Google+

Har du oprettet din virksomhed på Google+?

2 Svar

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om Google+ for virkIsomheder og brands? I denne artikel giver vi tips og indsigt i den nye platform Google+.
Få tips til Google+ pages