Så er der atter nyt fra Google. Denne gang i form af deres nye Tag Manager, som er en hjælpende hånd til de mange der dagligt sidder med fingrene godt begravet i digital marketing. Med Google Tag Manager kan man nemlig samle, ændre og opdatere alle sine tracking scripts ét sted.

Mange af os kender det godt… Vi sidder løbende med nye scripts (små stykker kode) der skal implementeres i html’en på vores website før vi kan komme videre med arbejdet. Det kan være scripts til Google Analytics, Google Webmaster Tools, Conversion tracking fra Adwords samt diverse tags fra alt andet end Google, såsom re-targeting tags osv. Men i mange tilfælde skal man have fat i IT afdelingen eller en udvikler for at indsætte koderne. Det vil Google nu lave om på.

Google Tag ManagerGoogle Tag Manager

Med deres nye tjeneste Tag Manager skal du kun indsætte én kode ét sted, og fremover kan du så frit ændre, tilpasse, opdatere og slette dine koder direkte fra Tag Manageren. En dejlig frihed vil mange mene.

Prøv selv Tag Manager og læs meget mere her på www.google.com/tagmanager.

Download fact sheet om Tag Manager her (pdf).

Hurtigere load-tid

En lille bonus, udover friheden til selv at kunne opdatere scripts, er at brugen af kun ét script på sitet angiveligt skulle forbedre websitets load-tid. Hvilket er godt både ift. placering i Google’s søgeresultat samt for brugeroplevelsen af dit site.

Se hvordan Tag Manager virker i videoen herunder

1 Svar
  1. Henrik

    Hej

    Smart for os, der ikke er så gode til kodning, men der bliver sagt, at koden for container skal sættes ind på “every page” – det kan da ikke være rigtigt? Hvis du har en webshop med mange produkter er det jo helt uoverskueligt.

    Mvh
    Henrik

Skriv en Kommentar