Tirsdag formiddag var små 100 B2B folk samlet i Hellerup til seminaret Digital Marketing for B2B virksomheder. I løbet af formiddagen præsenterede FLSmidth og Maersk Line egne cases om brugen af bannerannoncer, re-targeting og sociale medier. Derudover præsenterede vi tendenser og trends inden for e-mail marketing og nyhedsbreve, og LinkedIn løftede sløret for hvor de er på vej hen.

B2B seminar 1B2B seminar 2B2B seminar 3

FLSmidth’s erfaringer med bannerannoncering

Rune Tillark fra FLSmidth præsenterede deres egen case for brugen af bannerannoncering og re-targeting. Hos FLS har bannerannoncering stadig en stor berettigelse, særligt ift. traffikskabende aktiviteter, branding og synlighed. Ifølge Rune Tillark kan det absolut betale sig at være mere målrettet i annonceringen – dog vil de selv gerne blive bedre til at samle op og analysere på data.

E-mail marketing for B2B marketing

Nicolai Hæggelin fra Digital Works gav gode tips til hvordan der kan skabes bedre resultater med e-mail marketing og nyhedsbreve på B2B markedet. Nicolai præsenterede bl.a. en case fra Volvo, som ved en simpel e-mail strategi genererede en øget omsætning på mere end 100 mio. dollars. Et tip fra dagen, er at man bør overveje sin tilgang til: segmentering, indhold, kanaler og timing, for herved at øge relevansen.
Nicolai præsenterede desuden en række konverteringsmål til inspiration til egen måling af indsatsen:

  • Antal download af rapport
  • Bounce-raten
  • Generel data på åbningsrater, kliks og frameldinger
  • Leads
  • TM leads
  • Artikelinteressen

Værdien af LinkedIn 2013

Oscar Rydman fra LinkedIn startede sit indlæg med at se på forskellen mellem hvordan personlige og professionelle sociale netværk anvendes, hvor en af pointerne var at vi blot bruger tid på personlige netværk, men derimod investerer tid på de professionelle netværk.

Study - The Mindset Divide

Derudover fortalte Oscar Rydman at Danmark er ét af de europæiske lande med højest LinkedIn penetration og at vi er blandt de mest aktive brugere.

Se Oscar Rydman’s præsentation her.

Unlocking the full potential of social media – Maersk Line

Jonathan Wichmann, Head of social media i Maersk Line delte deres erfaringer med brugen af sociale medier i en hardcore B2B virksomhed, samt deres tanker om hvordan de kommer videre efter en succesfuld start. Valget er faldet på 4 indsatsområder: kommunikation, kundeservice, salg og intern brug i virksomheden. Bliv klogere i artiklen herunder samt i Jonathans præsentation.

Vi har tidligere skrevet en artikel om Maersk Line’s strategi og kommende strategi. Læs artiklen Next step for Maersk Line på Sociale medier.

Skriv en Kommentar