I denne artikel vil vi dykke ned i, hvilke trends vi kan forvente at se mere til på LinkedIn i 2023. Det er selvfølgelig svært at forudsige, hvad fremtiden bringer, men med afsæt i vores mange års arbejde med platformen, lyder vores bud således:

Video, video, video

Først og fremmest tror vi på, at video er meget væsentligt også i 2023. Ligesom på andre sociale platforme har vi set en markant stigning i mængden af videoindhold, der konsumeres på LinkedIn. Vi forventer, at se denne stigning fortsætte og det er derfor ikke utænkeligt, at LinkedIn satser endnu mere på video i år. 

Vi forventer, at LinkedIn videreudvikler deres videoværktøjer inden for online events og inkluderer et Zoom-lignende videoformat, hvor online møder og konferencer faciliteres. Ligeledes forventer vi at se større fokus på live streams, hvor LinkedIns brugere kan mødes og debattere om et givent emne. Hvis LinkedIn formår at realisere et mere avanceret videoformat, som kan facilitere flere online events og livestreams, vil LinkedIn blive et vigtigt redskab blandt flere virksomheder, som i højere grad vil benytte sig af og engagere sig i appen. 

Videoindhold modtager generelt et højere engagement på LinkedIn sammenlignet med andre typer indhold, og derfor giver det god mening, hvis de satser på et mere avanceret videoformat i 2023. Måske kan vi endda forvente at se en ny fane i appen dedikeret kun til video.

Mere audio på LinkedIn

Nogenlunde i samme boldgade kan vi forvente at se LinkedIn investere mere i audioformater. LinkedIn har de sidste par år udviklet audiorum, hvor events og møder kan faciliteres – især med fokus på nicheindhold. 

Vi kan måske forvente at se disse audiorum i grupper på LinkedIn, hvor gruppens overordnede fokus vil være afgørende for, hvilke tematikker der tages op til faglig diskussion i et audiomøde. Således kan LinkedIns brugere møde andre brugere med fælles interesser til faglig dialog og debat. 

Feed opdatering

Sidst men ikke mindst, måske ser vi en makeover af LinkedIns feed. Det er noget siden Linkedin sidst har opdateret sit æstetiske udtryk, og i kølvandet af den stigende interesse for audio- og videoformatet, kan vi måske forvente at se et nyt design, der i højere grad tilgodeser audio- og videoindhold. Et eksempel på dette kunne være et full-screen format. Således kan LinkedIns brugere nemmere tilgå, se og engagere sig i videoer.

Ligeledes er det ikke usandsynligt, at LinkedIn introducerer funktioner såsom LinkedIn TV eller LinkedIn Podcast til deres platform.

Vi glæder os til at se, hvad 2023 bringer.

Skriv en Kommentar

 

Brug LinkedIn i salget

Brugt rigtigt kan LinkedIn være en værdifuld kilde til nye kunder, genetablering af kontakten til tidligere kunder samt til skarp faglig berigelse af dit netværk. Skal du med?
Læs mere