Hvorfor B2B virksomheder bør være på LinkedIn

For B2B-virksomheder giver det efterhånden mere og mere mening, at bevæge sig i retningen af det sociale netværk LinkedIn. Det er stedet, hvor businessfolk og beslutningstagere samles og netværker på kryds og tværs. Undersøgelser viser, at brugerne bliver mere og mere engageret i LinkedIn, i det der i Q1 af 2013 blev vist 63 % flere sider i forhold til sidste år. 

I en ny rapport udarbejdet af BI Intelligence, viser det sig, at LinkedIn er stedet at være for B2B virksomheder. Rapporten er lavet på baggrund af en sammenligning af de demografiske forhold på de sociale netværk Facebook, Twitter, Google+ og LinkedIn. Undersøgelsen viser, som sagt, at folk bruger mere og mere tid på LinkedIn, så her er altså en real chance for virksomheder at få en bid af kagen og brande sig selv til omverden.

BIlinkedin

 

Som grafen ovenfor viser, vinder LinkedIn stort i forhold til de 3 andre sociale netværk, så snart snakken falder på forretnings-relevante områder.

Her er et par unikke facts om brugerne på LinkedIn, som virksomheder bør have in mente i deres tilstedeværelse på LinkedIn:

  • Ifølge Quantcast, er 61 % af LinkedIn brugerne mænd, og de er højere uddannet end den gennemsnitlige internet bruger i USA.
  • Ifølge Visual.ly. er 64 % af LinkedIn brugerne bosat uden for USA.  LinkedIn oplever store medlemstal i Storbritannien, Holland, Frankrig, Danmark samt andre europæiske lande.
  • Det bedste tidspunkt at poste på LinkedIn på, er tirsdag til torsdag fra 07:00 til 09:00 eller 17:00 til 06:00, hvor fagfolk enten begynder eller afslutter deres arbejdsdag.

Få flere stats om den gennemsnitlige LinkedIn bruger her.

LinkedIn til lead-generering

Flere og flere oplever også at LinkedIn er blevet en stærk kilde til relevant trafik til corporate website, samt til både lead-generering og salg.

Få tips til hvordan du kan bruge LinkedIn til salg i artiklen her.

LinkedIn driver salg og leads

Hvad er dine erfaringer?

Del gerne dine tanker og erfaringer om brugen af LinkedIn på B2B markedet herunder.

Artiklen er bl.a. skrevet med inspiration fra denne.

Skriv en Kommentar