Infographic: Generations-specifik markedsføring

Sociale medier giver en essentiel mulighed for at lære dine modtagere at kende, da de kan bidrage med nyttig brugerdata og værdifuld indsigt i dit publikum. Det er dog væsentligt at være opmærksom på, at forskellige generationer bør håndteres forskelligt.

Der er samlet set over 2,3 milliarder aktive brugere til stede på tværs af de forskellige sociale medier. Den største gruppe er de 20-35-årige, som kaldes Millenials, og er repræsenteret med hele 87%. Denne gruppe bruger sociale medier til at pleje kontakten og holde sig opdaterede på venner, familie og begivenheder.

Det er langt fra kun den yngre del af befolkningen, der er til stede på sociale medier, da alle generationer efterhånden er repræsenterede her.

Det sociale element er grundlæggende en vigtigt del af de sociale medier. Derfor handler det ikke alene om at videregive en besked til dine modtagere, men i langt højere grad om at høre dem og danne en forståelse for deres behov og interesser, for i sidste ende bedre at kunne målrette og skræddersy din markedsføring.

Lige præcis derfor er sociale medier så værdifulde værktøjer. Men men men… For at optimere din markedsføring så meget som muligt, må du have et indblik i, hvordan hver målgruppe bruger platformene – eller i hvert fald dem, du er interesserede i at ramme. På den måde ved du, hvor de er til stede og kan imødekomme deres interesser der.

Denne artikel er skrevet med inspiration herfra.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Digital Works

Måske noget for dig?

Uddannelse i sociale medier

For at få optimalt udbytte af virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier er det yderst vigtigt, at der er fokus på elementer som strategi, planlægning, lovgivning, måling og optimering.
Læs mere om uddannelsen