Du har en masse godt content og du har relevante følgere på sociale medier, men hvornår skal du poste for at få det største udbytte?

Det handler om at finde den rigtige målgruppe, på det rigtige sociale medier, på det rigtige tidspunkt.

Microsoft har lavet nedenstående infographic, der hjælper dig med at identificere det optimale tidspunkt til deling af indhold.

Det er dog vigtigt at huske på, at dette jo er baseret på generelle tal – det er altid en god ide at teste forskellige tidspunkter af selv, og finde ud af hvad der virker bedst for lige præcis jeres virksomhed. Infographics som denne kan være med til at give inspiration til måske at teste nye tidspunkter af og måle effekten af dette.

infographic

8 Svar
  1. Er det mig eller er det svært at læse den infographic? Jeg kan ikke finde ud af at læse den… Siger den at det er bedst at poste om torsdagen og fredagen på Facebook? og helst mellem 13 og 15? Det er langt fra mine erfaringer med Facebook 🙂

    Mht. email så er i kun halvanden time fra det optimale Digital W 😉

    Mvh. Martin

  2. Har også bedst erfarring med at poste når folk generelt har fået fri fra arbejde, altså mellem 17 og 20.

    Kan slet ikke forstå Instagram – er klokken 2 om natten virkelig en af de mest optimale tidspunkter at poste på?

    VH

    Peter

  3. Hej Martin og Peter,

    Tak for jeres kommentarer. Som jeg også har skrevet i teksten over infographic’en så kan denne ses som inspiration til at afprøve nye tidspunkter at poste på.

    Det er selvfølgelig individuelt fra virksomhed til virksomhed ift. hvad der fungerer bedst, og et gennemsnit vil derfor aldrig kunne være det mest optimale for alle. Det er altid en god ide at teste forskellige tidspunkter af, og se hvad der fungerer bedst for en selv 🙂

    Mvh. Sissel, Digital Works

  4. Hej Sissel

    Ja man skal endelig prøve forskellige tidspunkter af! Og jeg mener personligt at man skal være varsom med disse tidspunkts analyser.

    Men det som jeg (og det tror jeg også Peter mener) syntes er rigtig svært i denne infografik er at forstå den? Kan du det? Har jeg tolket rigtigt på Facebook tiderne? Hvorfor er der stjerner i nogle og ikke i andre? Hvad betyder farverne – er det noget med køn eller er det alder?

    Mvh. Martin

  5. Jeg er helt enig. Som jeg ser det, så betyder stjernen at det er den/de bedste dage at poste, og det er den lyse farve, der fremhæver dagene hvor det er “bedst” at poste. Så ja, ifølge denne infographic er torsdag og fredag på Facebook mellem kl. 13 og 15 det mest optimale tidspunkt.

  6. Vi kan helt klart se at det er om aften mellem kl 19-22, der har vi ekstremt mange på. Og det bedste er at de også gerne kigger videre på webshoppen 🙂

  7. Vi kan se at når vi poster ca kl 19 er det bedst for os. Vi sælger produkter til små børn, så man skal ramme det tidspunkt hvor de er puttet men der ikke er noget i fjernsynet????

  8. Katrine

    Hej Ivan,

    Tusind tak for du deler dine erfaringer her på siden. Det er også vores erfaring, at det fungerer godt at poste om aftenen når børnene er puttet.

    De bedste hilsner,
    Katrine, Digital Works

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld