Kvalitet eller kvantitet i Content Marketing?

Fokus på content marketing vokser fortsat i 2016, og det sætter stadig højere standarder (og krav) for arbejdet med værdiskabelse af indhold. Selv efter flere års opmærksomhed omkring content marketing er der stadig nogle marketingfolk, der foretrækker en høj volumen af content frem for at tænke på at skabe en høj kvalitet af sit content. 

Skal du vælge kvalitet frem for kvantitet i din content marketing strategi? Du får her tips til din prioritering.

Content marketing er fundamentet for at skabe indhold, der er relevant, informativt og som hjælper til at skabe den vigtige relation mellem din målgruppe og dit brand. Og den relation kan skabe indtjening. Men det kræver kvalitetsindhold frem for spam og irrelevant indhold. Kvalitet af indhold er at formå at skabe dét, som din målgruppe vil have, og som de ønsker at bruge sin tid på at konsumere.

Overflod og ignoreret

I en artikel fra Harvard Business Review bliver det pointeret, at dét, at skuffe sine læsere ved at poste middelmådigt indhold, er det stik modsatte af at opbygge brand-awareness, og en skidt indsats vil absolut heller ikke hjælpe til at højne salget. Vi ved alle, at der i dag florerer ekstreme mængder af digitalt indhold. Desværre er det også velkendt, at meget af det indhold, der florerer, er mere marketing end det er content marketing. Hvor mange gange har du ikke læst en rapport, en blog eller lignende, hvor du bare venter på at få information, der er relevant for dig?

Så ønsker du at vinde dine kunders hjerte, skal dit content have høj kvalitet. Et kedeligt opslag eller en ulæselig graf kan være den direkte vej til at skræmme dine kunder væk – og dette sker hurtigt!
Overvej at der bliver produceret hele 27 millioner stykker content hver dag. Undersøgelser viser, at 60 – 70 % af et websites’ indhold er ulæst.

Der er altså et paradoks, når vi taler om content marketing og den overflod af digital information på digitale medier. Bare fordi der bliver produceret mere og mere content hvert sekund, betyder dette ikke, at mennesket kan konsumere mere, end vi allerede gør. For folk på digitale medier leder ikke efter mere content. Nej, de leder efter kvalitetsindhold. Kvaliteten defineres ud fra, hvor relevant det er for læseren, og hvordan det hjælper dem til at blive informeret eller underholdt med historier, der sprudler af personlighed og passion.

Hvordan forbedrer du kvaliteten af dit content?

Sproget. Tænk over dit sprogbrug og valg af ord. For mange er det at udarbejde indholdet måske blot ”noget som skal overstås”. Men vores sprog- og ordvalg er en væsentlig faktor, idet vores målgruppe gerne skal kunne identificere sig med vores indhold.

Nøglen til godt indhold er at kende din målgruppe. Find ud af hvem du skriver til. Der er stor forskel på fx at skrive til en salgs- eller HR-person. For hver målgruppe har hver deres udfordringer, hver deres ordforråd og hver deres målsætninger. Ved du disse ting om alle jeres målgrupper?

Tip: Lav en målgruppeanalyse, arbejd med personaer eller lav blot en intern workshop, for at blive klogere på hvem jeres kunder reelt set er.

Læs vores tips til, hvordan du undgår de værste content marketing fejl.

Få flere konkrete tips til content marketing i artiklen her, hvor vi giver dig 6 gode tips til din content marketing strategi.

Venter der hårde tider for content marketing fremover?

Med flere og flere muligheder for filtrering af indhold, stadig stigende antal konkurrencer og overflod af content er det et helt rimeligt spørgsmål; hvordan kan du så lykkes med content marketing? Du vil kun kunne levere med content marketing, hvis dit indhold er godt nok til at fange din målgruppe. Det er derfor vigtigt at fokusere på kvaliteten af dit “content-indhold” mere end nogensinde før. Og mere end nogensinde er det tid til at beslutte, om du ønsker, at være mere end én af dem der blot bidrager til det digitale informations-overload. Måske en bedre vej at vælge vil være at investere i og skabe, hvad din målgruppe søger? Kvalitet eller kvantitet? Hvad skal være den rette vej frem for jer?

Få flere tips til at arbejde med content på sociale medier i artiklen her.

 

Denne artikel er skrevet med inspiration fra dette indlæg.

Skriv en Kommentar