LinkedIn-grupperne får ansigtsløft

Det er svært at lægge skjul på, at LinkedIn’s gruppe-funktion indtil nu har været lidt omstændig – men det skal der laves om på. LinkedIn kommer nemlig snart med en opdatering til gruppefunktionen, som skal gøre oplevelsen bedre og nemmere at tilgå. 

Grupper på LinkedIn er stedet for fagfolk, som sidder i den samme branche, har gået på samme uddannelse eller har interesser i de samme emner. Her kan man dele indhold, få eller finde svar, slå job op eller finde job, skabe forretnings-connections og etablere sig selv i rollen som brancheekspert. Den nye opdatering skal gøre brugeroplevelsen endnu bedre og fremme interaktionen mellem gruppe-medlemmerne. I denne artikel kan du læse mere om opdateringen, og hvad den kommer til at betyde.

Begivenheder og nemmere adgang

Grupper på forsiden: Indtil nu har gruppefunktionen været gemt lidt væk på din profils forside, og det at komme ind på gruppe-siden har hidtil været lidt af en kringlet omvej. Med LinkedIn’s nye opdatering kan du nu nå dine grupper fra din forside.

Indhold i notifikationer og dit nyhedsfeed: Derudover vil kan nu se det seneste indhold fra dine grupper i både dine notifikationer og i dit nyhedsfeed. Denne opdatering sørger altså for, at du ikke går glip af noget og hele tiden kan være opdateret på dine gruppers indhold, diskussioner og andet.

Se eksempel her:

Nye dynamiske muligheder

Tag’ dine medlemmer: Når vi er ved diskussioner, har det indtil nu også været svært at skabe dynamik og diskussioner i gruppernes opslag. LinkedIn byder dog interaktion og diskussion op til dans med den nye funktion, hvor man, som på så mange andre sociale platforme, nu kan tagge hinanden.

Med denne funktion bliver det nemmere at henvende sig til bestemte gruppemedlemmer og skabe interaktion på en ny måde. Således kan du stille direkte spørgsmål, bede om en bestemt persons mening eller vise et medlem noget, som du mener de bør se.

Svar på kommentarer: Desuden kan du fremadrettet svare direkte på kommentarer, hvilket er yderligere benzin til interaktions- og engagementsbålet. På den måde bliver det nemmere, at have en samtale eller diskussion med bestemte brugere kørende over længere tid.

Se eksempel her:

 

Ved selv at deltage i debatter, besvare spørgsmål eller dele relevant indhold, har du mulighed for at fremstå som en ”Subject-matter expert” og vise din faglige viden og indsigt frem for fremtidige kunder, fagfæller eller andre. Læs mere om, hvad en ”Subject-matter expert” er, og hvilke fordele det kan bibringe din virksomhed her.

LinkedIn beskriver, at deres mål med opdateringen er at skabe en endnu bedre oplevelse i henhold til brugen af gruppefunktionen, og det er her de vil lægge deres fokus den kommende tid. De melder derudover ud, at dette bare er én af flere opdateringer og man i fremtiden vil se flere opdateringer fra deres side.

Læs mere om LinkedIn-grupper

Vil du vide mere om, hvordan du arbejder med grupper, fastsætter mål eller skaffer de rigtige medlemmer, så kan du læse mere om, hvordan du lykkedes med LinkedIn-grupper her.

 

 

Skriv en Kommentar

 

Brug LinkedIn i salget

Brugt rigtigt kan LinkedIn være en værdifuld kilde til nye kunder, genetablering af kontakten til tidligere kunder samt til skarp faglig berigelse af dit netværk.
Læs mere om forløbet her