LinkedIn har for nylig introduceret nye muligheder i Campaign Manager som er værktøjer til målgruppeoptimering, resultatmåling og kampagne-effektivisering.
1. Medieplanlægger
Media Planner, giver mulighed for at estimere den potentielle rækkevidde og engagement for en kampagne, inden annoncerne lanceres. Dette prognoseværktøj giver annoncører mulighed for at analysere datadrevne indsigter, hvilket kan hjælpe med budgetallokering og målretningsstrategier før kampagnestart.
2. LinkedIns kampagneoversigt
LinkedIn har opdateret sine dashboards og oversigtsvisninger med en ny kontooversigt, der giver indsigt i kampagnepræstationer og indeholder LinkedIns anbefalinger til kampagnen.
3. Forbedret rapport = dybere indsigt
Den eksisterende rapport om virksomhedsengagement er blevet opgraderet til en mere omfattende ‘Virksomheds’-oversigt. Den nye version tilbyder flere filtreringsmuligheder og giver indsigt i, hvordan virksomheder engagerer sig med LinkedIn-annoncer. Desuden inkluderer den både betalte og organiske data, hvilket hjælper med at forstå målgruppen. Disse indsigter kan også gemmes som målgrupper til fremtidige kampagner, hvilket muliggør mere effektiv retargeting.
4. Datadrevet attribueringsrapport til lead-analyse
Den nye attribueringsrapport tilbyder indsigt i de mest effektive kontaktpunkter i kunderejsen, så man kan identificere og optimere de annonceaktiviteter, kampagner og interaktioner, der driver leadgenerering mest effektivt.”
5. ‘Measurement Insights’-fanen til centraliseret analyse
En ny sektion, Measurement Insights, samler centrale data om målgruppeengagement, annonce- og kampagneeffektivitet. Dette centraliserede dashboard eliminerer behovet for at navigere mellem flere rapporter og skaber en mere strømlinet oplevelse for dataanalyse.
Hvad disse opdateringer betyder for dig?
Efterhånden som LinkedIn fortsætter med at udvikle sin annonceringsplatform, kan disse opdateringer bidrage til en mere struktureret tilgang til kampagnestyring, hvilket vi nok er mange som har savnet 😊
Kilde: LinkedIn, SocialMediaToday.