LinkedIn lancerer nye funktioner i Campaign Manager

LinkedIn har for nylig introduceret nye muligheder i Campaign Manager som er værktøjer til målgruppeoptimering, resultatmåling og kampagne-effektivisering.

1. Medieplanlægger

Media Planner, giver mulighed for at estimere den potentielle rækkevidde og engagement for en kampagne, inden annoncerne lanceres. Dette prognoseværktøj giver annoncører mulighed for at analysere datadrevne indsigter, hvilket kan hjælpe med budgetallokering og målretningsstrategier før kampagnestart.

2. LinkedIns kampagneoversigt

LinkedIn har opdateret sine dashboards og oversigtsvisninger med en ny kontooversigt, der giver indsigt i kampagnepræstationer og indeholder LinkedIns anbefalinger til kampagnen.

3. Forbedret rapport = dybere indsigt

Den eksisterende rapport om virksomhedsengagement er blevet opgraderet til en mere omfattende ‘Virksomheds’-oversigt. Den nye version tilbyder flere filtreringsmuligheder og giver indsigt i, hvordan virksomheder engagerer sig med LinkedIn-annoncer. Desuden inkluderer den både betalte og organiske data, hvilket hjælper med at forstå målgruppen. Disse indsigter kan også gemmes som målgrupper til fremtidige kampagner, hvilket muliggør mere effektiv retargeting.

4. Datadrevet attribueringsrapport til lead-analyse

 Den nye attribueringsrapport tilbyder indsigt i de mest effektive kontaktpunkter i kunderejsen, så man kan identificere og optimere de annonceaktiviteter, kampagner og interaktioner, der driver leadgenerering mest effektivt.”

5. ‘Measurement Insights’-fanen til centraliseret analyse

En ny sektion, Measurement Insights, samler centrale data om målgruppeengagement, annonce- og kampagneeffektivitet. Dette centraliserede dashboard eliminerer behovet for at navigere mellem flere rapporter og skaber en mere strømlinet oplevelse for dataanalyse.

Hvad disse opdateringer betyder for dig?

Efterhånden som LinkedIn fortsætter med at udvikle sin annonceringsplatform, kan disse opdateringer bidrage til en mere struktureret tilgang til kampagnestyring, hvilket vi nok er mange som har savnet 😊

Kilde: LinkedIn, SocialMediaToday.

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her