LinkedIn annoncerede tidligere på året en helt ny funktion; LinkedIn live. Det er ikke et sjældent syn fra andre sociale medier, men ikke desto mindre bliver live streaming nu en realitet på LinkedIn. De mener, at det vil samle det professionelle publikum i realtiden for at skabe et interaktivt miljø. Læs mere om, hvordan du kan bruge LinkedIn Live her.

Der er allerede en beta-version ude til udvalgte medlemmer, og der går formentlig ikke længe før det bliver en mulighed for alle. Og der er god grund til at være nysgerrig, da det dufter af nye og spændende muligheder for at komme endnu tættere på kunden ved at sende live.

Hvad er det, og hvad skal det indeholde?

LinkedIn Live er, som det antyder, en funktion, der gør det muligt for dig, at sende live til dine følgere/connections. LinkedIn Live kan give dig en fordel, da:

  • Du selv bestemmer dit indhold
  • Det beviser selvsikkerhed og mod til at sende direkte
  • Din virksomhedsside kan opnå flere reaktioner og kommentarer sammenlignet med almindelig video
  • Det styrker dine relationer i dit netværk.

Du kan her læse om flere grunde til, hvorfor du skal glæde dig.

Læs også: LinkedIn forbedrer nyhedsfeed

Hvis du vil have en stærkere content strategi er LinkedIn Live en god mulighed

LinkedIn Live kan være med til at give dig og din virksomhed en større mulighed for at arbejde på tværs af brancher og organisationer.

LinkedIn siger selv: “The panel discussions we have streamed on LinkedIn Live have outperformed all other social channels in terms of organic reach, social actions and engagement.”

Store virksomheder bruger det allerede til forskellige strategier, og du bestemmer selv hvad din skal være. Her er et par forslag:

Tag dit publikum med til undervisning
Hvis der er nogle områder, som du har særlige kompetencer indenfor, kan du vise, at du og din virksomhed er specialiserede på området. Måske kan der afholdes mini-webinarer eller anden form for undervisning. Størstedelen på LinkedIn er sultne efter at blive klogere, og hungrer efter ny viden.

Gør din virksomhed mere interaktiv
LinkedIn Live giver dig muligheden for at være mere interaktiv, og fremmer netop fordelen ved realtiden. Det kan tiltale seerne, at de kan stille spørgsmål direkte og få svar med det samme. Derudover viser det dine følgere, at det er hos jer de kan få svar på deres spørgsmål.

Vær innovativ og vis din målgruppe det
Vær innovativ og brug kanalen, som ikke har været muligt før. Du kan annoncere produktlanceringer, som kan foregå live. På den måde kan I også fremstå innovative og ‘med på beatet’. Der er ingen der siger, at I skal gøre det hele tiden, jævnligt eller på faste dage – vi foreslår blot, at det er en god idé at vise ansigt i ny og næ.

Promover din arbejdsplads
LinkedIn Live kan også bruges i HR øjemed. Her kan du vise din arbejdsplads bagom, hvilket viser hvordan kulturen er i virksomheden. Derigennem kan det være med til at skabe det rette match, og modtage ansøgninger fra potentielle kandidater, som passer ind i jeres kultur. Du kan også bruge til det, at afspejle dig selv i virksomheden, eller vise hvor glad du er for at være en del af organisationen.

Begynde at sende på faste tidspunkter med forskellig dagsorden og problemstilling fra gang til gang
Du kan lave en slags ‘serie’, eller blive kendt for at have noget bestemt indhold på et bestemt tidpunkt. Store virksomheder, såsom GroupM, opererer allerede med det gennem deres hovedkontor, hvor de i øjeblikket diskuterer hvilken indflydelse block chain kan have på deres medier.

Et godt tip herfra:

Sørg for, at når du sender live, at der er en anden til at kommentere på hvad du snakker om undervejs. Det giver en synergi på videoen.

Kunne du tænke dig, at blive mere skarp til din færden på LinkedIn? Læs mere om vores kursus her: Virksomheden på LinkedIn.

Glæder du dig til det bliver offentliggjort på LinkedIn?

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til ovenstående artikel hører vi meget gerne fra i kommentarfeltet.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Virksomheden på LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Read more