Sociale medier er ikke overraskende mere brugt blandt B2C virksomheder sammenlignet med B2B – men ifølge undersøgelsen bruger hele 88% af de adspurgte B2B virksomheder sociale medier. Se her hvilke.
I Social Media Examiner’s rapport om sociale medier, fremgår det desuden at LinkedIn er det foretrukne sociale medie blandt B2B aktørene. Hele 41% angiver at LinkedIn er den vigtigste kanal ift. netop deres forretning, hvor kun 30% angav at det var Facebook. Omvendt ser det (naturligvis) ud blandt B2C virksomhederne, hvor Facebook “vinder” ed 65% og LinkedIn må nøjes med 9%.
Vil du vide mere om hvordan LinkedIn kan bruges i virksomheden?
Efterhånden er LinkedIn ved at snige sig ind i de fleste afdelinger, og det er et effektivt værktøj i både salg, kommunikation og HR. Vi har her samlet en række artikler så du kan blive klogere på hvordan LinkedIn kan bruges i dit arbejde:
LinkedIn i salget:
- Social Selling med LinkedIn
- Social Selling – Få dit team med
- Få en solid salgsprofil på LinkedIn
- Kommerciel fiasko på LinkedIn?
LinkedIn til HR, rekruttering og employer branding:
- Employer Branding på LinkedIn
- Find relevante kandidater via LinkedIn
- Rekrutterings- og talenttrends på LinkedIn
LinkedIn til marketing og kommunikaton:
- Thought Leadership via LinkedIn
- Årets bedste Company Pages 2014
- 5 tips til din LinkedIn Company Page
- Derfor bør dine kolleger bruge LinkedIn aktivt.