Siden slutningen af 2011 har jeg flittigt benyttet LinkedIn til både mødebooking og lead-generering, og det er en fantastisk kilde til at skabe kommercielle resultater.

Det fleste kommercielle profiler, uanset om man sidder i en bank, IT virksomhed eller arbejder som konsulent, kender udfordringen med at sikre, at kvalitetsmøder er i kalenderen.

Ved at bruge LinkedIn professionelt til mødebooking vil du erfare, at platformen er enestående på flere planer. Baggrunden, i min optik, er følgende:

  1. Mængden af personlige mails du modtager på LinkedIn er forsvindende lille ift. hvad du modtager på firmamailen. I januar måned modtog jeg 16 personlige beskeder på LinkedIn. På firmamailen var tallet mere end 1.000. Tankevækkende… Hertil skal nævnes, at jeg selv tog initiativ til 8 af de 16 beskeder.
  2. Jeg har erfaret, at når jeg skriver (ved at bruge besked-funktionen) til mit personlige netværk, føler de sig mere forpligtet til at svare. De er jo i netværk med mig.
  3. Når folk modtager en besked fra mig kan de se min professionelle headline og mit billede. Det skaber et stærkt udgangspunkt for personlig branding.
  4. Selvom jeg har gjort brug af LinkedIn-beskeder i adskillige år og trænet mere end 4.000 mennesker i brugen af disse, er der fortsat forsvindende få, der bruger denne smarte funktion.
  5. Få mennesker har gjort brug af tags og har derfor ofte et uoverskueligt overblik over eks. leads, beslutningstagere og eksisterede kunder og potentielle kunder, som køber hos konkurrenterne. OBS! Tags vil fra den 31. marts 2017 blive fjernet fra den gratis version af LinkedIn og i stedet blive en del af det betalte produkt, Sales Navigator. Læs mere her (opdateret den 14. december 2016).

Ved at tage ovenstående med i sine betragtninger, vil jeg nu gerne vise et konkret eksempel på, hvordan jeg bruger LinkedIn-beskeder til mødebooking.

LinkedIn møde case

Når jeg sender denne type af beskeder vælger (i snit) 23,8 % at sige ja til et møde.

Jeg ønsker dig held og lykke med din mødebooking gennem LinkedIn, og vil anbefale dig at følge vores LinkedIn Showcase Page om Social Selling for flere tips, tricks og nyheder inden for området.

Del gerne dine erfaringer

Bruger du selv LinkedIn til mødebooking? Del gerne dine tips og erfaringer herunder.

 

 

2 Svar
  1. Hej Nicolai, Godt og relevant skriv.

    Kommer til at tænke på punkt 5 . Hvordan gør du det i praksis – hvordan arbejder du med Tags. Er det noget du vil dele?

Skriv en Kommentar

 

Lær at bruge LinkedIn i salget

På dette halvdagskursus lærer bl.a. du hvordan LinkedIn bruges til lead-generering, mødebooking og til at pleje dine relationer.
Læs mere her