LinkedIn har lanceret nogle nye funktioner for en begrænset gruppe brugere som forberedelse til en bredere udrulning i 2025. Lad os se nærmere på hvad LinkedIn ruller ud:
1. Boost personlige opslag
LinkedIn vil snart give brugere mulighed for at forandre personlige organiske opslag til betalte annoncer for at øge synligheden i feedet, nå en specifik målgruppe eller drive trafik til hjemmesider.
• Hvilke personlige opslag kan boostes? Tekst, billeder, videoer, artikler og nyhedsbreve.
• Hvad er udelukket? Jobopslag, begivenheder, dokumenter, meningsmålinger og gruppeindlæg.
Denne funktion fungerer ligesom, når virksomheder promoverer/booster opslag fra deres firmaside. Du vil kunne fastsætte dit budget og vælge en målgruppe, hvilket gør det muligt at få mere synlighed på det delte indhold.
2. Rullende profilbannere
Profiler vil få dynamiske bannere med op til fem roterende billeder. Disse billeder ruller automatisk hvert tredje sekund, hvilket tilføjer bevægelse og dybde til din profil.
Denne funktion giver en visuelt tiltalende måde at fremhæve din eks. personlige branding, præstationer eller virksomhedens milepæle / tiltag.
I øjeblikket bliver denne funktion gradvist rullet ud til udvalgte brugere og forventes en bredere lancering i løbet af året. Denne mulighed er allerede tilgængelig i redigeringsværktøjerne for personlige bannere for nogle Premium-brugere.
3. AI-drevne jobopslag
LinkedIn gør jobopslag lettere ved at integrere AI-værktøjer. Denne funktion giver dig mulighed for at oprette jobopslag med følgende forbedringer:
• Anbefalede færdigheder: Identificerer vigtige færdigheder, der efterspørges til stillingen.
• Løngennemsigtighed: Opmuntrer til offentliggørelse af lønrammer for at tiltrække mere kvalificerede kandidater.
• Screeningsspørgsmål: Tilføj spørgsmål til automatisk at filtrere kandidater.
• Automatiserede afslag: Automatiserer opfølgning til kandidater, der ikke opfylder kravene.
4. Tilpassede notifikationer
Håndtering af LinkedIn-notifikationer bliver mere brugervenlig med en ny mulighed for Ændre notifikationspræferencer, som kan tilgås direkte fra menuen med tre prikker ved hver notifikation.
• Sådan virker det: Denne funktion introducerer en skræddersyet rullemenu til at justere, hvilke typer af nyheder du vil modtage.
• Hvorfor det er nyttigt?: Den giver brugere mere kontrol og hjælper med at reducere irrelevante opdateringer, så man kan fokusere på det, der betyder mest for ens personlige informationsstrøm på platformen.
Denne lille, men effektive ændring bør forbedre måden, brugere holder sig opdaterede på deres netværk.
5. Forbedrede virksomheds data
Virksomhedssider vil få forbedret analyse data med tilføjelsen af “Søgevisnings”-statistikker på dashboardet.
Du får: Ugentlige statistikker, der viser, hvor mange gange din virksomheds side er dukket op i søgninger, samt procentvise ændringer sammenlignet med den foregående uge.
Dette værktøj hjælper virksomheder med at spore synlighedstendenser og vurdere effektiviteten af deres brandingindsats.
De nyeste LinkedIns opdateringer for 2025 fokuserer på personalisering, professionel vækst og en forbedret brugeroplevelse.
God fornøjelse med at teste og blive klogere på, hvordan disse nye tiltag kan bruges personligt og som virksomhed.