Bruger du blogposts på LinkedIn? Så har du måske allerede læst om de nye muligheder og det nye udseende på disse posts. I artiklen her gennemgår vi de ændringer, LinkedIn for nyligt er kommet med.

OBS: De nye ændringer udrulles i første omgang i USA, og vil derefter løbende udrulles i resten af verdenen. Ændringerne er følgende:

  • Et mere ’rent’ interface
  • Bedre mulighed for engagerende mediebrug
  • Bedre muligheder for søgning.

Et mere rent interface

LinkedIn har formået at skabe et mere ’rent’ design, hvor de har gjort læseroplevelsen til en oplevelse med ‘fuld bredde’ – forstået på den måde, at bredden på postet kommer til at fylde hele skærmen og ikke som tidligere (se eksempler nedenfor).

gammelt-format-til-linkedin-blogposts

 

Udover at give artiklerne et mere ‘rent’ udseende, lægger det også i højere grad fokus på selve artiklen i stedet for, at man distraheres af forstyrrende elementer, mens man læser.

Bedre muligheder for engagerende mediebrug

Ligeledes forsøger LinkedIn at gøre brugen af medier i blogpost til et lettere foretagende. Her har deres fokus været på at gøre det nemmere at tilføje, flytte og redigere i størrelsen på medier. Dette gøres ved at klikke på ikonet for at tilføje medier, hvorefter billedredigering foregår i selve tekstfeltet. Du kan se hvordan nedenfor:

nyt-design-til-linkedin-blogposts

Brugen af medier er en god måde at sikre berigelse og mere engagerende indhold.
Læs også mere om, hvordan du kan bruge visuelt indhold på din personlige LinkedIn-profil.

Bedre muligheder for søgning

Ydermere har LinkedIn opdateret deres tagging og system til distribuering. Denne opdatering skal gøre det nemmere at navigere rundt i artikler på LinkedIn. Det er nu gjort muligt at hashtagge dit indhold, inden det udgives, hvilket skal gøre det nemmere for LinkedIn-brugere at udforske og søge blandt blogposts, for at finde indhold der passer med deres behov. I første omgang er hashtags kun søgbare på mobile devices, men det vil ligeledes være muligt på desktop inden længe.

Hvorfor interessere sig for blogposts?

Der er flere grunde til, hvorfor man bør interessere sig for LinkedIns blog/artikler. Er du selv forfatter til LinkedIn artikler, har du mulighed for at positionere dig, berige dit netværk, skabe interesse omkring din profil, erhverve nye leads/kunder og indirekte skabe positiv opmærksomhed omkring den virksomhed, du repræsenterer, i form af dit arbejde.
Læs om hvordan du kan sælge på LinkedIn vha. berigelsestankegangen.

Blogger du ikke selv, men læser blot andres, er LinkedIn et godt sted at finde spændende viden inden for din branche, holde dig opdateret på nye trends, finde ud af hvad, der rører sig inden for dit felt, eller hvilke udfordringer potentielle kunder står overfor. Herigennem bliver du klogere på, hvor dit fokus bør lægges fremadrettet.
Læs mere om hvorvidt du skal blogge på LinkedIn.

Hvad synes du om de nye funktioner?

Del gerne din mening med os i kommentarfeltet herunder.

 

Artiklen er skrevet med inspiration fra LinkedIn’s egen blog.

4 Svar
  1. Janne

    Nu betyder det nye interface, at man ikke længere kan blogge, hvis man har en dansk profil. Har I nogen løsning til det?

  2. Hej Janne,

    Du kan finde funktionen frem ved at sætte dit interface til at være engelsk. Dette kan gøres under Privacy & Settings.

    Når dit interface er engelsk, skulle du gerne fra startsiden få funktionen ‘Write an article’ i feltet, hvor du laver dine opdateringer.

    De bedste hilsner
    Lærke, Digital Works

  3. Janne

    Mange tak, Lærke, det prøver jeg. Jeg har ikke kunnet finde info om, hvorvidt blog-funktionen introduceres til DK sprog – ved du det?

  4. Hej Janne,

    Mig bekendt, har funktionen ikke fungeret på det danske interface hidtil – og vi har ikke kendskab til, at det bliver introduceret hertil. Desværre lidt en mangel på LinkedIn – men så er det godt, det er enkelt at skifte mellem sprogene.

    Håber du kommer godt i gang med at blogge på LinkedIn.

    De bedste hilsner
    Lærke, Digital Works

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Få indsigt i og konkrete værktøjer til at bruge LinkedIn og content marketing professionelt til at skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed.
Læs mere om kurset