I februar deltog jeg for 3. gang på Marketing Sherpa’s store nyhedsbrevs- og e-mailkonference i Las Vegas. Her samledes mere end 700 salgs– og marketingfolk med det fælles mål at blive præsenteret for de nyeste tendenser og stærke cases inden for det professionelle arbejde med nyhedsbreve og e-mail marketing på både B2B og B2C markedet.

Jeg vil gerne dele et udpluk af tendenserne fra konferencen med dig.  Jeg håber på, at de vil sætte nogle gode overvejelser i gang for dit professionelle arbejde i 2012.

Af Nicolai Hæggelin

  • Sociale medier højner fortsat modtagernes forventninger. Hvis din e-mails eller nyhedsbreve skal have audiens hos modtageren, skal du være knivskarp på det rigtige budskab til de rigtige personer på det rette tidspunkt. Husk at personlighed handler om mere end at kende navnet på modtageren!
  • 80 % af deltagerne på konferencen arbejdede med automatiserede e-mails som fx velkomst, mersalg, anmeldelser af produkter, win back og aktiveringsmails til folk, som ikke havde åbnet deres mails længe. Erfaringerne var, at mere end 40 % kunne mærke større effekt på selv de mindste tiltag som fx aktiveringsmails
  • Det bliver stadig mere og mere udfordrende at få kvalitetspermissions… Husk på at opt-in kræver, at dit indhold taler til modtagernes individuelle interesser og behov!
  • Overvej at styrke indsatsen på segmentering baseret på adfærd/salgscyklusstadier. Det gode gamle DM arbejde går aldrig af mode (-:
  • Opbygning af konverteringsflows gennem stærke CTA´s (call to action), 1 til 1 personlig kommunikation og kendskab til modtagerens præferencer
  • 75 % af e-mails, der markeres som spam, er legitime. Gør det let at afmelde nyhedsbrevet,
    fjern bounces regelmæssigt og rens ud løbende. Engagér inaktive modtagere eller slet dem. Kvalitet frem for kvantitet!
  • Der skal være styr på, hvordan dine e-mailudsendelser og nyhedsbreve ser ud på smartphones… har du styr på, hvordan dit nyhedsbrev ser ud? Er det lige så lækkert og involverende som på en PC? Hvor meget af trafikken kommer fra tablets eller smartphones? Ved du det? I USA ser 13 % deres e-mails og nyhedsbreve på smartphones og tallet forventes at stige markant i år… Hvor let er det at tilmelde sig dit nyhedsbrev via en smartphone?
  • Kender du din ROI på arbejdet med e-mails og nyhedsbreve? Ved du hvor meget en kvalitets permissions er værd og hvor mange påvirkninger, der skal til for at du får arbejdet modtageren gennem dit konverteringsflow? På konferencen blev der præsenteret data for 2.735 virksomheder, hvor 2 ud af 3 ikke kan ikke måle den reelle ROI.

Jeg håber du kan bruge nogle af tendenserne og held og lykke med dine indsatser i år.

Skriv en Kommentar

 

Skal du med på vores Master Class i Nyhedsbreve?

Vi har som en af de få virksomheder i Danmark valgt at udbyde en Master Class til dig, der allerede arbejder med disciplinen, men ønsker at blive bedre og skabe succesfulde resultater.
Se det omfattende program her