Nyt design til din LinkedIn-side – 3 tips

LinkedIn ruller snart et nyt design ud på alle virksomhedssider, som for fremtiden kaldes ‘LinkedIn-sider’. Vi har samlet tre vigtige elementer, som du skal opdatere, så snart det nye design kommer til din virksomheds LinkedIn-side.

Nyt design, nye muligheder

LinkedIns nye lancering resulterer i et nyt design, men også en lang række andre opgraderinger, som skal gøre det nemmere for virksomheder at skabe engagement fra medarbejdere, kunder og følgere. Læs også artiklen ‘Det skal du vide om de nye LinkedIn-sider‘ for at få et overblik over, hvad relanceringen kommer til at betyde for din LinkedIn-side.

Der er særligt tre nye muligheder som vi, i Digital Works, vil anbefale dig at få styr på, så snart designet bliver rullet ud. De kommer her:

1. Tilføj virksomhedens payoff

Det bliver muligt at tilføje virksomhedens payoff under navnet på din virksomhedsside. Et payoff kan defineres som et løfte om, hvad dit brand eller produkt kan gøre for dine kunder. Dit payoff skal altså udtrykke essensen af din virksomheds DNA, og samle dit løfte til kunderne i en kort og enkel sætning.

Bemærk du også kan sprogversionere dit payoff, så de brugere med danske sprogindstillinger ser det danske payoff, mens dem i andre lande kan se den engelske udgave.

Se eksempel fra vores Showcase Page nedenfor:

2. Indsæt CTA på din side

Med det nye design, bliver det muligt at tilføje en knap på din LinkedIn-side, som du kan bruge til at lede besøgende videre til dit website. Den knap du vælger, skal selvfølgelig afspejle formålet med din LinkedIn-side. Bruger du siden til employer branding, er det oplagt at lede de besøgende over på din karriere-side. Er formålet derimod at få kunderne til at kontakte jer, kan du lede besøgende videre til jeres kontaktside osv.

LinkedIn giver mulighed for følgende knapper:

  • Besøg website
  • Se jobs
  • Kontakt os
  • Sign up
  • Læs mere
  • Registrer
  • Tilmeld dig.

Se eksempel fra en af vores Showcase Pages her:

 

3. Udnyt mulighederne med et coverbillede

Det har længe været en udfordring at vælge coverbillede. Dette skyldes både, at feltet med profilbilledet er foran coverbilledet, og at der er stor forskel på, hvordan det blev vist på desktop vs. mobilen. Det problem ser ud til at blive løst, da hele coverbilledet for fremtiden vil blive placeret centralt på LinkedIn-siden.

Det betyder, at det nu bliver endnu nemmere for dig at bruge coverbilledet til at fortælle mere om din virksomhed, og ikke midst om hvilken vædi i skaber.

Se et eksempel på en LinkedIn-side med det nye design nedenfor:

Ønsker du at nå nye højder med virksomhedens LinkedIn-side? På vores populære LinkedIn-kursus lærer du at udnytte alle mulighederne med LinkedIn. Læs mere om programmet her

Hvad synes du om de nye LinkedIn-sider?

Del gerne din mening med os i feltet nedenfor.

Skriv en Kommentar

 

Professionel brug af Company Pagen

Mange virksomheder har efterhånden fået etableret en Company Page på LinkedIn, og arbejder måske også allerede med Content marketing, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? Vi hjælper jer til at nå jeres mål.
Læs mere her