Natten til søndag (dansk tid) fik Facebook et ansigtsløft, som blev afsløret i tv-programmet 60 minutes. Til at starte med drejer det sig om folks personlige profiler. Den nye profil har nu en kort introduktion øverst på profil-siden som fortæller hvor man arbejder, bor, er uddannet osv. og fanerne som tidligere har ligget øverst med fotos, væg og info ligger nu ude i venstre side under profilbilledet.

Øverst på hver profil vises desuden nu fem billeder hvori man er “tagget” – dem kan man dog som bruger selv udvælge ved at klikke på det lille kryds øverst i højre hjørne på hvert billede.

I venstre side af hver profil vises nu hvad man har tilfælles med personen hvis profil man er inde på. Eksempelvis vises billeder af fælles venner , fælles events samt fælles interesser og “likes” vises her.

Prøv det nye profil-design på Facebook her.

Rygterne siger at næste skridt i Facebooks designmæssige ansigtsløft er siderne. I august introducerede Facebook de såkaldte Facebook Places i USA (Places er endnu ikke kommet til DK). Herved har virksomheder fået endnu en tilstedeværelse på Facebook de skal forholde sig til.  Med det nye design skulle Place siden smelte sammen med virksomhedens egen side. Facebook siden for The Ellen DeGeneres Show skulle efter sigende have det side-design. Vi glæder os til at følge udviklingen.

Klik her for at læse flere nyheder og artikler om Facebook.

1 Svar

Skriv en Kommentar