I torsdags præsenterede LinkedIn, at der snart kommer nyt design til virksomhedssiderne, så det i højere grad passer bedre til deres nye lidt renere design. Vi ser her på, hvordan det nye design kommer til at se ud, hvad det betyder for dig som virksomhed, og hvorfor man som virksomhed bør overveje en virksomhedsside på LinkedIn.

Hvad er en LinkedIn virksomhedsside?

Virksomhedssider kan måske bedst beskrives som LinkedIn’s svar på en Facebook page – et sted hvor virksomheder kan profilere sig selv, sende opdateringer ud til deres ’followers’ og præsentere deres produkter og medarbejdere.

Hvorfor en virksomhedsside?

Nogle vil sikkert tænke ”jamen hvorfor skal vi have en side på LinkedIn, når vi nu også er på Facebook og har et website?”. Til det plejer jeg at bl.a. benytte følgende argumenter:

  • Hvorfor ikke være til stede der hvor kunderne/brugerne er? Der er trods alt nu ca. 950.000 erhvervsaktive danskere på LinkedIn
  • Det er godt i søgemaskinerne
  • På LinkedIn kan du promovere dine produkter og koble specifikke kontaktpersoner på (Update: denne funktion er nu lukket ned)
  • På siden kan man nemt få et overblik over de ansatte og deres profiler
  • Som virksomhed kan man udsende målrettede budskaber til dem, som har valgt at følge ens side
  • En LinkedIn virksomhedsside er et godt sted at profilere virksomheden som en attraktiv arbejdsplads, samt til at opslå job.

Nyt design til virksomhedssider

Som nævnt, har LinkedIn varslet nyt design på virksomhedssiderne, og der findes allerede et par virksomheder, der har fået lov at teste det nye design. Se bl.a. følgende virksomheder på LinkedIn: Dell, Philips og naturligvis LinkedIn selv.

Som udgangspunkt, er funktionaliteterne de samme som på de eksisterende sider. De ting, vi kan se bliver anderledes, er:

  • Man får nu et stort cover-billede på forsiden af virksomhedssiden (som vi kender det fra eksempelvis Facebook og Google+)
  • Beskrivelsen af virksomheden rykker ned i bunden af siden (den tekst som i dag ligger i toppen samt i højre side)
  • Produkter og evt. job bliver synlige direkte fra forsiden (2 job og 2 produkter)
  • Navigationen mellem de forskellige undersider rykker nu over i højre side af forsiden, i stedet for topbjælken som det er i dag
  • Feltet til udsendelse af statusopdateringer fra siden rykker helt op i toppen af siden, samt muligheden for målretning er nu endnu mere tydelig.

Produkt/service-siden ser ud til at ligne den eksisterende meget godt, og så vidt vi er orienterede, har man som administrator af en side stadig adgang til de samme analytics som i dag. Dog flyttes de fra top-bjælken over til at findes under den blå ”Admin tools” knap i øverste højre hjørne.

Se eksempel på det nye design herunder:

Nyt design til LinkedIn Company Pages

Hvad skal man som virksomhed overveje ift. det nye design?

Eftersom at virksomhedsbeskrivelsen nu ligger i bunden af siden, kan det for nogen (måske mindre kendte brands) give god mening at bruge det nye cover-foto til at fortælle, hvem virksomheden er, således at nye besøgende får et hurtigt overblik.

Det er en rigtig spændende mulighed, at der nu vises 2 produkter/services direkte fra forsiden. Vi ved desværre endnu ikke, om disse produkter udvælges tilfældigt, eller om man selv kan udvælge hvilke produkter, man som virksomhed ønsker profileret på forsiden. Det bliver spændende at følge.

I LinkedIn’s seneste opdatering af deres smartphone apps, gjorde de nu også company pages tilgængelige – et skridt i den rigtige retning for virksomheder på LinkedIn. Særligt taget i betragtning at 23 % af de unikke besøgende kommer fra mobile devices, sammenlignet med 10 % sidste år (kilde).

Hvornår kommer det nye design så?

Ifølge LinkedIn’s eget bloginlæg om det nye design, rulles det ud til alle senere på året. Vi har desværre ikke kunne komme nærmere en eksakt dato, selv om vi har forsøgt 😉

Mangler du noget?

Er der funktionaliteter, du gerne så var tilgængelige på LinkedIn’s virksomhedssider?

1 Svar
  1. Klaus

    Muligheden for at se tidligere company updates og hvordan de blev modtaget. Virker dog til at det nye design til dels tilbyder denne funktionalitet.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Bog om LinkedIn

Digital Works har udgivet Danmarks første bog om LinkedIn for virksomheder. Lær hvordan du får mest muligt ud af company pages, grupper og din personlige profil.
Bestil bogen her