I midten af august måned startede LinkedIn med at rulle nyt gruppedesign ud til brugerne. Det nye design giver nye muligheder for ejere og administratorer af LinkedIn grupper. Se her hvilke, samt se stats om grupper på LinkedIn.

 Cover-foto

Så kom cover-fotoet også til LinkedIn-grupper. Det er nu muligt at uploade et såkaldt hero image til sin gruppe, og hermed sætte stemningen for sin gruppe. Brug fx cover-fotoet til at fortælle hvad man kan forvente at få ud af gruppen, eller måske hvad du forventer af gruppemedlemmerne. Med det nye cover-foto er der også kommet nye muligheder for at skabe øget sammenhæng mellem virksomhed og grupper, hvilket mange nok sætter pris på, idet grupper stadig ejes og administreres af personlige profiler.

LinkedIn grupper - cover foto

Manager’s choice

LinkedIn har med det  nye design også valgt at puste nyt liv i en gammel funktion – nemlig Manager’s choice. Man har længe kunne fremhæve udvalgte indlæg i gruppen med funktionen Manager’s choice, hvor de valgte indlæg har fået øget synlighed i øverste højre hjørne i gruppen. Nu vil indlæg, markeret som Manager’s choice, ligge i rotation i toppen af gruppen efter cover-fotoet.

Det giver nye spændende muligheder for at promovere indlæg, produkter, invitationer og lignende i gruppen. Tidligere er det kun det seneste markerede indlæg, som har været fremhævet, og det betyder, at der i mange grupper nu ligger forældede indlæg i rotation i toppen. Driver du en gruppe på LinkedIn, bør du derfor gennemgå dine Manager’s choice indlæg. Klik på Search (søg) inde i gruppen og herefter på Manager’s choice (Lederens valg) ude i venstre spalte. Her får du så en liste frem over alle indlæg markeret som Manager’s choice. Her fra kan du gå ind på de enkelte indlæg og fravælge dem fra listen.

Info-panel

Alle grupper er nu udstyret med et “info-panel”, hvor du nemt finder adgang til bl.a. gruppestatistik, gruppeprofil, evt. grupperegler samt hurtig adgang til dine egne gruppeindstillinger. Få adgang til disse oplysninger ved at klikke på i’et øverst i højre hjørne i en gruppe.

LinkedIn gruppe - infopanel

2 Svar
  1. Anja

    Er det korrekt forstået, at man kan oprette et coverfoto på sin gruppe – ligesom det er tilfældet på virksomhedssiden? I givet fald kan du så ikke uddybe, hvordan man gør det samt mål på fotostørrelsen? Jeg har den danske version. På forhånd tak for hjælpen.

  2. Hej Anja

    Det er korrekt forstået, dog er det ikke alle der endnu har fået det nye design.
    Hvis du har adgang til det, kan du uploade et billede til din LinkedIn gruppe ved at klikke på Administrations-fanen i gruppen og gå ned under Gruppeoplysninger.
    Her kan du uploade et cover-foto til din gruppe. Billedet skal min. være 646 x 200 px og må max fylde 2 MB.

    De bedste hilsner
    Charlotte, Digital Works

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld