Så har LinkedIn endnu engang lanceret en ny mulighed for virksomheder; nemlig Showcase Pages. Eller “Fremvisningssider” hvis du kører LinkedIn på dansk. Dette giver virksomheden mulighed for at sætte øget fokus på udvalgte produktområder, indsatsområder eller lign. med en “underside” på LinkedIn, der er forbundet til virksomhedens Company Page.

Tirsdag eftermiddag d. 19. november lancerede LinkedIn de nye Showcase Pages – og der er masser af muligheder med de nye sider. Herunder gennemgår jeg indholdet og mulighederne med de nye sider, samt hvordan de oprettes.

Hvordan ser Showcase Pages ud?

Herunder kan du se hvordan en af de nye sider ser ud. Klik her for at se den live.

LinkedIn Showcase Pages

Hvad kan en Showcase Page?

Den nye side indeholder en titel, et logo, et cover-foto, et link samt en kort beskrivelse om sidens indhold. Derudover indeholder siden udelukkende opdateringer. Der er med andre ord fokus på content. Her er altså ikke plads til at være meget kommerciel med produkter, kontaktpersoner og lign. som vi kan med de almindelige Company Pages.

Siden har egne administratorer, followers samt analytics og insights.

Showcase Pagen kan tilgås via virksomhedens side på LinkedIn, ude i højre side. Se hvordan det ser ud her på vores Company Page.

Hvad skal jeg så bruge den nye side til?

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale alle at lave en Showcase Page. For nogen vil det blot være “endnu et sted der skal holdes opdateret”. Men for andre vil det være en oplagt mulighed til at give et særligt forretningsområde lidt “ekstra kærlighed”. Vi har fx lavet en side omkring det professionelle arbejde med LinkedIn (som vist herover).

LinkedIn har fx valgt at lave Showcase Pages til fokusområder som Talent Solutions, Sales Solutions og Marketing Solutions.

Idéer til Showcase Pages

  • Internships
  • Ledige stillinger
  • Lokal kommunikation fra en global side
  • Fokusområder eller særlige produkter med høj interesse
  • Hvis du fx har et produkt eller fokusområde der skal kommunikeres på en andet sprog.

Husk blot på, at indhold er i fokus på de nye sider. Så en berettigelse kræver næsten, at du har rigeligt godt indhold som kan postes fra siden. Måske du allerede har et særligt område med så meget indhold, at du må sortere i det for ikke at “spamme” dine followers fra virksomhedssiden?

Hvordan opretter jeg en Showcase Page?

Den nye mulighed er som nævnt, blot lige lanceret, og der kan derfor være nogle profiler som endnu ikke kan oprette Showcase Pages.

Nye sider oprettes direkte fra din Company Page, og kræver at du har administrator-rettigheder.

  1. Gå ind på din virksomheds Company Page
  2. Hold musen over pilen ved siden af den blåt Edit knap i øverste højre hjørne
  3. Klik på den nederste mulighed “Create a Showcase Page”
  4. Giv din nye side et navn og tilføj evt. flere administratorer til siden og klik “Create page”
  5. Så er siden oprettet, og du kan nu udfylde tekst, links og cover-foto til din nye side.

Tip: Cover-fotoet skal min. være 974 x 330 pixels.

Del gerne dine idéer, tanker og erfaringer

Hvad ser du af potentiale for de nye LinkedIn-sider? Del gerne dine tanker og idéer herunder.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld