Relationship Economics på LinkedIn – Top 25

En virksomheds succes på LinkedIn er høj grad afhængig af medarbejdernes engagement. Både ift. at skabe øget synlighed, netværksrekruttering, at skabe tillid, troværdighed og gode relationer, mødebooking og meget mere. Og ens kollegaer er da også hele 70 % mere tilbøjelige til at dele en virksomheds opdatering end en ikke-ansat. 

LinkedIn har sammen med Altimeter Group dykket lidt ned i tallene og fundet frem til de 25 mest socialt engagerede virksomheder, målt på data fra ansattes engagement på netop LinkedIn.

Interessant er det at bemærke, at de i undersøgelsen kom frem til at 58 % af de “socialt engagerede virksomheder” følte sig i bedre stand til nu at tiltrække nye talenter, og for de ROI-bevidste derude, er det værd at bemærke at 57 % af de ansatte i de socialt engagerede virksomheder følte sig bedre i stand til at få flere salgsleads.

Brian Solis fra Altimeter Group påpeger, at når virksomheder investerer i den gode relation med kunder, ansatte, partnere m.m. opnår de fordele som bedre konkurrenceevne, loyalitet m.m.

When companies invest in relationships with customers, employees, prospects and partners, they reap benefits measured in competitiveness, profitability, loyalty, and advocacy. Beyond the bottom line, organizations also evolve into truly social businesses, where technology becomes an enabler for something of greater purpose, improved communication, connections, and collaboration between people.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Bruger I LinkedIn i salget?

Vi udbyder skræddersyede interne træningsforløb så I bliver klædt solidt på, til at bruge LinkedIn aktivt i salgsarbejdet.
Læs mere her