I denne artikel vil vi stille skarpt på, hvad du kan gøre for at øge din følgerskare på LinkedIn. Læs med her og lær mere om, hvordan du får flere og mere relevante følgere.

1. Find de rette hashtags

Ved at bruge hashtags i dine indlæg på LinkedIn “forbinder” du dit opslag med en tråd af andre opslag, der berører det samme emne. Således “tilsluttes” indlægget et fællesskab inden for det givne emne, og brugere, som interesserer sig for dette emne, vil kunne se, følge (hashtagget) og interagere med dit opslag.

Før du tilføjer hashtags til dine indlæg, er det vigtigt, at du sætter dig ind i, hvilke hashtags der er relevante for din målgruppe. Eksempler på hashtags kan være aktuelle emner, produkter eller forkortelser. Undersøg hvilke hashtags, der allerede er aktive og faciliterer samtaler, der er relevante for din virksomhed. Når du har fundet de mest relevante hashtags, kan du tilføje dem til dine opslag og således tage del i “fællesskabet”.

Vi anbefaler, at du anvender tre hashtags i hvert opslag. 

Du kan ligeledes vælge at følge relevante hashtags, så du holder dig opdateret på, hvad der rører sig indenfor et givent emne. 

Vidste du, at du også kan tilknytte tre hashtags til din virksomhedsside? Gå til din virksomhedsside, vælg redigér, derefter hashtags og tilføj tre hashtags, der er relevante for din virksomhed at følge.

2. Kommentér på vegne af din virksomhed

Hashtags er én metode til mere interaktion med din målgruppe. En anden metode er at kommentere på vegne af din virksomhedsside. Kommentarer på andres opslag gør din virksomhed mere synlig i feedet. Således kan du interagere og opnå synlighed blandt personer, som ikke allerede følger din side.

Hvilke opslag skal du kommentere på? Find relevante brancheorganisationer eller thought leaders og deltag i kommentarfeltet. Husk at kommentarer naturligvis bør være relevante for dialogen. Vær ligeledes opmærksom på, at du ikke kommer til at køre hårdt på med salg, men i stedet fokuserer på at dele viden, der tilfører samtalen værdi. Dette vil gavne dit firma og brand samt potentielt drive mere trafik til din side.

3. Lav afstemninger

Vil du vide mere om dine følgere? Så spørg dem. Brug LinkedIns afstemningsfunktion til at få dybere indsigt i dine følgeres præferencer og interesser. 

Afstemninger er en nem måde at få feedback fra din målgruppe på. Du kan eksempelvis spørge, hvad de ønsker at se mere af på LinkedIn eller deres holdning til et aktuelt emne.

Du opretter en afstemning ved at gå til din virksomhedsside, lav et opslag og klik på afstemningsikonet. Formulér et spørgsmål og tilføj op til fire svarmuligheder.

4. Find relevante grupper på LinkedIn

LinkedIn grupper kan være en fremragende vej til at finde flere følgere, da grupper ofte faciliterer mere målrettede samtaler end kommentarfeltet under dine opslag. Det er derfor en god idé at finde relevante LinkedIn grupper, hvor du kan interagere med relevante personer. Søg efter grupper, der berører dine kunders interesser eller brancher. 

Det er desværre ikke muligt at deltage i en LinkedIn gruppe som virksomhed. Du skal derfor deltage i gruppen fra din personlige profil. Vær dog opmærksom på altid at følge gruppens regelsæt, når du repræsenterer din virksomhed. Mange grupper accepterer ikke markedsføring og salg, hvorfor du må interagere med gruppens medlemmer på anden vis.


Kilde: Social Media Examiner.

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her