Sådan styrker du din virksomhedsside i søgeresultaterne

Det er måske på din dagsorden, at du både skal optimere din virksomhedsside på LinkedIn op til flere gange om ugen, og at du skal sørge for, at contentplanen står skarpt og er opdateret – og selvfølgelig ved du lige præcis hvem din målgruppe er. Denne artikel fortæller dig kort og præcist, hvorfor du bør gå i gang med SEO-arbejdet – hvis du ikke allerede er begyndt.

LinkedIns algoritmer har for nylig været under konstruktion, og de er blevet mere påvirkelige. Ved at bruge mere tid på SEO (Search Engine Optimization) gennem din virksomhedsside, øger du trafikken og dine forbindelsers bevidsthed om virksomheden.

Ved at arbejde fokuseret med din SEO-optimering gennem din virksomhedsside på LinkedIn, vil du opnå forbedret resultater fremadrettet.
Du kan arbejde med SEO og øge din synlighed på søgeresultaterne gennem følgende måder:

Google søgeordsværktøj

Denne funktion i Google Ads er meget relevant for dit arbejde med SEO. Du har måske arbejdet med Googles søgeordsværktøj, hvis du har siddet og arbejdet koncentreret med SEM (Search Engine Marketing) – for der kommer du i hvert fald ikke udenom det. Sådan skal det også forholde sig på den organiske del. Det er omtrent lige så vigtigt at bruge de ord, som dine læsere søger på.

Du vil blive overrasket over, hvor godt værktøjet fungerer. Det kan både vise enkelte ord, to ords sætninger, samt forudse potentielle søgeord. Det kræver dog, at du har en konto for at anvende den.

Navngiv dine billeder

Det siger næsten sig selv – og det lyder måske underligt, men det at navngive dine billeder har en stor betydning for din SEO-score på de organiske søgeresultater. Det skal hænge sammen med de søgeord, som du også bruger i din tekst eller i overskriften. Her nytter det ikke at navngive den noget, som du ikke kommer til at nævne i artiklen eller det content, som der bliver delt. Så hvis du ikke allerede gør det i forvejen, så er vores erfaring, at du bør gøre det fremadrettet.

Gentag relevante søgeord

Det er måske en selvfølge for de fleste, men alt andet lige er det væsentligt, da det øger din synlighed på de organiske søgninger, og kan være med til, at lede mere trafik til dit website. Konklusionen er her, at din virksomhedsside på LinkedIn bliver vist flere gange, jo mere de rette søgeord anvendes.
Husk, at find balancen – formålet er ikke at misbruge dem.

Hvorfor er SEO så vigtigt?

Du kommer til at fremtræde højere på Googles rangering, og dit formål kan meget vel være at opnå en af de bedste placeringer på Google. De organiske søgeresultater optræder efter de betalte søgeresultater (SEM). En dårlig placering er allerede på side 2 på Google, da læseren sjældent klikker så langt.

Artiklen er skrevet med inspiration herfra.

Skriv gerne i kommentarsporet, hvis du er nysgerrig på at lære mere.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Whitepaper - Digital marketing B2B

I dette whitepaper gennemgår vi de strategiske overvejelser, som du skal tage højde for i din B2B digital marketing, og hjælper dig i arbejdet med at få defineret et formål og retning for din indsats
Hent det her