Vil du gerne have flere loyale Facebook fans? Hvis du ønsker at opbygge stærkere relationer til dine fans på Facebook, er det vigtigt, at du husker at takke dem! 

Du får her en række idéer til, hvordan du kan sige tak i dine posts og på den måde opbygge et stærkere Facebook community.

Tak dine fans når du når en milepæl

porschefbthanksDet er vigtigt, at dine fans føler, at de er en del af virksomhedens rejse på de sociale medier. En nem måde at involvere fans på er helt simpelt at takke dem for at være ved din side. Hvis din virksomhed når en milepæl, for eksempel i form af ‘likes’, så tak dine fans og kunder for at hjælpe dig med at nå dertil.

Da Porsche nåede 1 million likes på Facebook, takkede de deres fans ved at give dem mulighed for at få deres navn på en Porsche 911 GT3 R hybrid race car i de velkendte Facebook farver.

En video blev postet, hvor Porsche viste, hvordan bilen var blevet til. Bilen er nu udstillet på et Porsche Museum i Tyskland.

Tak dine fans for at deltage

Jo mere du poster hver dag på din Facebook side, jo nemmere er det at miste overblik over de forskellige kommentarer og samtaler, der opstår i forbindelse med de forskellige posts. Nøglen til et succesfuldt Facebook community ligger dog netop i, at vedligeholde de fans du har, og det er derfor vigtigere end nogensinde at gøre det klart, at du lytter til dine fans, og engagerer dig i dem.

Når du takker dine fans for at deltage og engagere sig i dit brand, viser du at din virksomhed lytter og sætter pris på det, de har at sige. Posts hvori du takker dine fans for deres deltagelse en en god måde at skabe tillid og loyalitet.

Tak dine fans for ideer og feedback

Spørg gerne dine fans til råds i forhold til din virksomhed og jeres produkter, og husk at takke dem på forhånd for deres kommentarer og ideer. Dette er en ideel måde at opbygge et forhold til dine kunder, og samtidig få nye ideer og inspiration, som din virksomhed måske ikke selv har tænkt over. De mest succesfulde brands på Facebook spørger jævnligt deres fans om at dele ideer og input.

En anden måde at gøre dette på uden at spørge dine fans direkte, er simpelthen bare at scrolle ned på din Facebook side, og læse hvad folk har skrevet og kommenteret.

thankfbfans

Whiskey brandet Maker’s Mark valgte at reducere alkoholprocenten i et af deres produkter – efter massiv kritik fra deres Facebook fans trak de dog forslaget tilbage og gik tilbage til det “gamle” produkt. De gjorde det klart, at ændringen skete, som følge af de kommentarer og feedback de havde fået fra deres kunder via Facebook.

Tak dine fans for at dele deres billeder

Udbredelsen af smartphones og mobile devices, gør det nemmere både at tage og dele billeder ‘on the go’. Det er nemmere end nogensinde for fans at dele deres content med dig. En nem måde at udnytte dette på, er ved at opfordre dine fans til at dele billeder, videoer eller links på din Facebook væg. Dette giver din virksomhed mulighed for at udnytte deres content, og det giver dine fans mulighed for at dele indhold med andre ligesindede.

Det giver dine fans en god vane med at dele forskellige typer indhold på din Facebook side i stedet for kun at kommentere på opslag. Når du skaber interaktion på dette niveau, giver det dig større muligheder for at skabe og vedligeholde et levende og passioneret Facebook community.

Artikel er skrevet med inspiration fra denne.

Del dine erfaringer! Tak.

Husker du at sige tak til dine Facebook fans? Har du flere tips til hvordan, man skaber loyale fans på Facebook? Giv gerne en kommentar nedenunder:

Berig dit netværk - del artiklen

Skriv en Kommentar

Relateret artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld