En fin video med masser af tal og facts om de sociale medier. Vidste du fx at Dell har solgt computere for mere end $ 3 millioner via Twitter?

2 Svar
  1. Kent Madsen

    Der var nogle gode input. Der er bare een ting som man ofte ser (også i denne video – første case);

    Når man sammenligner ROI, så sætter man investeringen i Social Media til et stort rundt nul, hvilket jo ikke afspejler virkligheden.

    Der indgår ikke mediaspend men der skal bruges en del tid og ressourcer på at markedsføre sig selv via sociale medier. Ikke mindst bør man overvåge hvad brugerne siger og engagere sig med brugerne (som f.eks. kan have spørgsmål, komme med kritik, forslag el. lign).

    Ingen markedsføringsaktiviteter koster 0 Kr. Der er altid omkostninger forbundet som skal medregnes når ROI’en gøres op.

  2. Hej Kent
    Jeg er helt enig – Det er en misforståelse hvis man tror at en tilstedeværelse på de sociale medier er gratis. Det koster nemlig både tid og ressourcer at etablere, vedligeholde samt monitorere indsatsen.

Skriv en Kommentar